Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• JW

Ieder lijkt inderdaad te zien wat hij wil zien, dat ben ik met Goozzer eens.

Maar als deze sprint zo uitgebreid tegen het licht gehouden moet worden, dan zou dat voor elke hektische massasprint moeten gebeuren. Ook die waarin geen gewonden vallen. Er zijn heel wat sprints waarin ergens wel een ernstige onregelmatigheid plaats vindt, dat kan ook bijna niet anders in zo'n hektische chaos.

Iedereen lijkt zich nu hiermee te gaan bemoeien. Zelfs Armstrong. Het wordt m.i. tijd dat die zich es meer bezig houdt met waarvoor hij gekomen is: namelijk hard fietsen. Het begint er steeds meer op te lijken dat hij denkt boven de andere renners te staan.

Eerst die uitgelokte rel met de AFLD. Het is goed dat men zich es realiseert dat elke andere coureur door zo'n voorval wel degelijk een probleem zou hebben !

Nu geeft hij over een situatie die hij niet zelf heeft meegemaakt, op grond van beelden een oordeel, en spreekt tegelijkertijd de wenselijke straf uit. Als een gewone prikker dat hier doet is dat totaal onbelangrijk, als Armstrong het zegt is dat goed voor grote krantekoppen, en is Theo Bos al min of meer veroordeeld.

Ik begin zo langzamerhand redelijk misselijk te worden van die Armstrong-show. Ik hoop dat hij er in Italië (reglementair) zo wordt afgereden dat hij zich weer ijlings terugtrekt in zijn Texaanse schulp.

• Rudy Tek

Telegraaf.nl:

Ik vrees ervoor:

ALANYA - De Zuid-Afrikaanse renner Daryl Impey vindt Theo Bos een grote idioot. De winnaar van de Ronde van Turkije werd zondag in de slotetappe door de coureur van de Raboploeg van zijn fiets getrokken en tegen de dranghekken gesmeten.

„Het is duidelijk te zien dat hij mij opzettelijk van de fiets trok. Hij verdient het niet om nog langer deel uit te maken van het peloton”, aldus Impey op zijn website. „De UCI moet echt iets doen aan zijn gevaarlijke gedrag op de fiets.”

Impey brak bij zijn val een tand en liep verwondingen op aan zijn gezicht en elleboog. Daarnaast heeft hij een zware blessure aan zijn rug. „Ik mag mij niet bewegen. Dat is zeer frustererend. Zo had ik me mijn dag in het geel niet voorgesteld. Als Bos ooit nog eens tegenkom, zal ik hem zeggen wat voor een idioot hij is. Het is voor mij logisch dat hij deze week niets heeft bereikt hier. Hij was te druk om te laten blijken wat een held hij op de baan was.”

Bos kreeg geen straf omdat Impey zich ook zou hebben misdragen.

• Leo

Op dit beeld is eigenlijk nog duidelijker te zien dat Bos zijn hand al weg is van de schouder van Impey en Bos al aan het vallen is en daarna pas Impey eroverheen vliegt de hekken in. Dus zeer waarschijnlijk is de fiets onder Bos weggeslagen tegen die pootjes aan en heeft Impey gekatapulteerd in de hekken. Alleen kun je de fietsen weer niet duidelijk zien op de beelden.

Wel is nog te zien dat Bos in het begin van het afhouden waarschijnlijk al iets raakt, zijn linkerarm (dus ook stuur) vliegt ineens naar links, daar komt hij al met iets in aanraking.

• Paciotti

Omdat het armstrong is moet die zijn mond houden en mcewen mag wel zijn ding zeggen?

ben gewoon blij dat die renners wat van zich laten horen, anders wordt het ook maar een saaie bedoeling niet

• en

JW schreef:

>

> Ieder lijkt inderdaad te zien wat hij wil zien, dat ben ik

> met Goozzer eens.

>

> Maar als deze sprint zo uitgebreid tegen het licht gehouden

> moet worden, dan zou dat voor elke hektische massasprint

> moeten gebeuren. Ook die waarin geen gewonden vallen. Er zijn

> heel wat sprints waarin ergens wel een ernstige

> onregelmatigheid plaats vindt, dat kan ook bijna niet anders

> in zo'n hektische chaos.

Sorry hoor, maar dat is onzin. Natuurlijk moeten onregelmatigheden ook bestraft worden wanneer er geen valpartij uit voorkomt (dat gebeurt ook geregeld). Maar het is logisch en terecht dat wanneer er wel iemand valt, de zaak nauwkeuriger en strenger beoordeeld wordt.

• Leo

Overigens als je de lange beelden erbij neemt zie je dat Bos in het wiel kruipt van de quick step renner. Dus waarschijnlijk heeft Impey buiten beeld Bos al behoorlijk in de hekken gedrukt. Vandaar misschien ook de reden dat de jury zei dat Impey ook onregelmatigheden heeft gedaan.

• Herogewier

Hadden we in deze sprint nog wel het een en ander te doen denk ik, ze vielen er 4x :)

En Impey vloog wel erg kris kras door de groep heen.

Ach Impey mag bli wezen dat Loosli zo knullig bezig was na zijn val, anders had hi hier nooit gewonnen en had hij zich ook niet in de massasprint hoeven te mengen.

• Cyclad

Ik werd gisteren al door iemand aangeklampt die het vreemd vond dat ik het niet voor Theo Bos opnam.

De beelden nog maar eens bekeken en ik blijf bij mijn mening dat Theo fout is.

Daryl Impey, duidelijk partij hierin, vindt Theo Bos een idioot. In alle emotie vind ik dat hij dat mag zeggen, de scherpe kantjes daarvan zullen er wel af gaan de komende dagen. Wat voor Daryl Impey een feestdag had moeten zijn is door toedoen van Bos veranderd in een rampdag. Okay, de eindwinst is binnen, maar het heerlijke gevoel is weg. Die overwinningsroes heeft Impey niet meegemaakt, daarbij komt een aantal lelijke blessueres waardoor hij een tijdje out zal zijn.

Je zou voor minder zeer kwaad worden.

Ik kan nergens ontdekken dat Impey zelf de fout in gaat, dat kunnen slechts gissingen zijn. Het zou Theo Bos sieren snel contact op te nemen met Impey en er over te praten en hem zijn excuses aan te bieden.

Moet je dan je excuses aanbieden over iets waarvan je overtuigd bent het niet bewust te hebben gedaan?

Natuurlijk! Ik wil best aannemen dat Theo Bos Impey niet bewust ten val bracht, maar zijn manoeuvre, al dan niet bewust, zorgde wel daarvoor. Wellicht niet expres, maar wel schuldig in mijn ogen. Excuses passen dan, moeten zelfs. Kwestie van goed fatsoen.

Een schorsing voor Bos? Vind ik lastig om over te oordelen. Of eigenlijk ook weer niet. Wat er gebeurd is kan niet en mag niet. Nooit meer. Als de UCI geen daad stelt gebeurt het wellicht snel weer. Kortom, het verdient aanbeveling om Bos een maandje of zo (langer hoeft niet) op non-actief te stellen.

Dan weet iedereen dat dergelijk gedrag niet getolereerd wordt.

Ook Rabobank moet zijn verantwoordelijkheden nemen en Bos een sanctie opleggen. Ik vind de rol van de ploeg(leider) toch al kwalijk, want Rabobank staat achter Theo Bos en rept niet over schuld of excuses. Ook de ploeg heeft daarin een voorbeeldfunctie. Waarom de renner de hand boven het hoofd houden als de schuld toch duidelijk blijkt?

We hadden het over een idioot. Wel, in mijn ogen is Armstrong de grootste idioot.

Het filmpje op zijn site zetten en Theo Bos voor gek verklaren, toe maar. Hij is zelf natuurlijk roomser dan de paus. Hij mag best zijn mening geven, maar wat hij nu doet is Theo Bos openlijk schofferen in het besef dat Armstrong een grote meneer is en wel even de moraalridder uithangt. Walgelijk gedrag, Armstrong verliest hiermee toch wel veel credits.

Concluderend: Bos moet maar door het stof en bond en ploeg moeten toch maar sanctioneren.

Tenslotte hoop ik dat Daryl Impey, die op mij in Turkije als renner en als persoon (in de interviews) een prima indruk maakte weer snel op de fiets kan kruipen en het Theo Bos vergeeft. Uiteraard na diens verontschuldigingen.

• Cyclad

Inmiddels de andere topics helemaal doorgelezen. Ik begrijp al dat Theo inziet wat hij heeft gedaan en het gesprek met Impey er komt. Prima.

Ook heel goed van Bos om even een maandje uit het circuit te blijven.

• JW

McEwen als sprintkenner de beelden laten zien en zijn mening vagen voegt wat toe.

De grote Armstrong die vanuit Amerika ongevraagd zijn mening geeft en meteen al de straf voorstelt vind ik niet helemaal het zelfde.