Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Leo

Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat Theo zijn handen aan het stuur had moeten houden. Maar al had hij hier zijn handen aan het stuur gehouden, hij had sowieso wel gelegen omdat hij klem zat tussen een aantal hekken die steeds scheef staan en een Impey die Bos uit het wiel van de quick step renner, naar links (waar geen ruimte is) heeft gerdrukt en bos in aanraking komt met de hekken.

Dus om nu stellig te zeggen, vanuit deze beelden waarin je net niet ziet wat er daarvoor afspeelt, dat bos hier fout zit, is toch zeer lastig. Natuurlijk heeft hij de schijn tegen in dit filmpje. Maar het zou goed wezen als er reacties van renners achter Impey en Bos zouden komen. Deze renners kunnen waarschijnlijk een beter beeld geven.

• S. Bagliato

Cyclad, weet je zeker dat je ‘de andere topics’ helemaal hebt doorgelezen? Dan heb je ook gezien dat er bij één ‘VERZONNEN’ is toegevoegd. Wat in dat topic werd vermeld, neem jij nu als waarheid aan?

• Cyclad

Ik heb het al gezien.

• Art

Helemaal eens JW. En wat ik nog daaraan toe wil voegen. Armstrong weet dat alles wat hij meldt in de media, en al is dat op twitter of in een interview, wordt breeduit uitgesmeerd in de pers. Dan zou je toch kunnen verwachten dat zo iemand een paar keer goed nadenkt voordat hij ergens een reactie op geeft.

Hij heeft dat schijnbaar zelf ook ingezien want in een nieuwe reactie heeft hij de veroordeelde woorden voor Bos al flink afgezwakt.

• Goozzer

Misschien dan juist wel. Impey is zelf ook niet bepaald traag, en met zo'n minieme achterstand, zou hij vast nog wat geprobeerd hebben…

• Goozzer

Leo toch, wat er een paar kilometer geleden misschien gebeurd is, doet er niet toe. In deze bewuste fase is het steeds Impey die voor Bos rijdt, totdat… en het vervolg is bekend…

• DLS

Zojuist toch maar weer eens naar dit topic gegaan omdat het me blijft boeien. Gisteren al een reactie gegeven in het nadeel van Bos. Daar blijf ik opzich bij, maar bij het bekijken van de uitvergrootte beelden moet ik dat toch weer iets nuanceren. Ik had nl. het gevoel dat Bos Impey inderdaad in een kamikaze actie links voor hem trok. Een actie die je van geen enkele renner (die wil blijven leven) verwacht. Als ik nu weer naar de beelden kijk (www.youtube.com/watch?v=i8K_7bJQaaI) valt me toch iets op. Let maar eens alleen op de hekken en niet op de sprint en kijk eens of je op een bepaald moment een grote onregelmatigheid in de hekken ziet. Het zal je niet verbazen dat die onregelmatigheid er idd is en niet geheel toevallig komt die precies op het moment dat Impey valt.

Mijn nieuwe conclusie luidt dan ook: Bos heeft Impey weldegelijk vastgepakt en naar voren getrokken (als bij een aflossing op de baan), maar daarna heeft hij hem niet naar links getrokken, maar is Impey precies op het punt van de uitstulping van het hek met datzelfde hek in aanraking gekomen en is daardoor gevallen.

Nog steeds een grote fout van Bos dus, maar iemand naar voren trekken, of duwen net hoe je het wilt zien, is natuurlijk minder erg dan de idiote actie die het in eerste instantie lijkt.

Wat mij betreft zou een schorsing voor Bos en een excuus aan Impey zeker op zijn plaats zijn, maar hoeft die schorsing zeker niet die 2 jaar te zijn die sommige mensen hier voorstellen. Laat staan een ban van wielrennen opzich. Enkele weken of maanden lijkt mij meer op zijn plaats.

dus.

• Goozzer

Dan zie jij toch andere dingen dan ik. Op het moment dat Impey valt, staan de hekken eindelijk recht. Bovendien rijdt Bos er nog half tussen, dus als er iemand in de hekken blijft hangen - en dat denkt Bos zelf ook - dan is het Theo Bos en zeker niet Impey…

• Lucien Buysse

Armstrong denkt blijkbaar dat hij de president dan het wielrennen is. Bah.

• De twitterende rechter

Dossier 19042009: De twitterende rechter vs De eenarmige bandiet

Op grond van dit helikopterbeeld kan ik me niet voorstellen dat men Bos zal gaan schorsen. Een fractie van een seconde voor de val rijdt Impey een stuk harder zonder dat daarvoor een hele korte tempovertraging zat. Duidt meer op een duw van de man achter het slachtoffer dan op een trekbeweging van Theo. Helaas is die man dan nog niet in beeld. Wel zien we hem bijna tegelijkertijd vallen en als eerste weer opstaan.

Ik hoop dat het een eerlijke sprinter is. Vooralsnog is hij medeverdachte.

Groetjes

De twitterende rechter