Zojuist toch maar weer eens naar dit topic gegaan omdat het me blijft boeien. Gisteren al een reactie gegeven in het nadeel van Bos. Daar blijf ik opzich bij, maar bij het bekijken van de uitvergrootte beelden moet ik dat toch weer iets nuanceren. Ik had nl. het gevoel dat Bos Impey inderdaad in een kamikaze actie links voor hem trok. Een actie die je van geen enkele renner (die wil blijven leven) verwacht. Als ik nu weer naar de beelden kijk (www.youtube.com/watch?v=i8K_7bJQaaI) valt me toch iets op. Let maar eens alleen op de hekken en niet op de sprint en kijk eens of je op een bepaald moment een grote onregelmatigheid in de hekken ziet. Het zal je niet verbazen dat die onregelmatigheid er idd is en niet geheel toevallig komt die precies op het moment dat Impey valt.
Mijn nieuwe conclusie luidt dan ook: Bos heeft Impey weldegelijk vastgepakt en naar voren getrokken (als bij een aflossing op de baan), maar daarna heeft hij hem niet naar links getrokken, maar is Impey precies op het punt van de uitstulping van het hek met datzelfde hek in aanraking gekomen en is daardoor gevallen.
Nog steeds een grote fout van Bos dus, maar iemand naar voren trekken, of duwen net hoe je het wilt zien, is natuurlijk minder erg dan de idiote actie die het in eerste instantie lijkt.
Wat mij betreft zou een schorsing voor Bos en een excuus aan Impey zeker op zijn plaats zijn, maar hoeft die schorsing zeker niet die 2 jaar te zijn die sommige mensen hier voorstellen. Laat staan een ban van wielrennen opzich. Enkele weken of maanden lijkt mij meer op zijn plaats.
dus.