Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rebellin in de OS maar niet in Waalse Pijl

• piet

Stelling;

Rebellin heeft thuis met argusogen gewacht op de ontdekking dat de tests van de olympische spelen ook op cera werden nagetrokken. Dus gewoon een half jaar angst hebben.

Laten we wel zijn; Rebellin kan wel fietsen hoor, denken jullie dat hij Waalse pijl ook op cera reed,ondanks hij wist dat ze dat sinds de tour cq OS konden vinden ?

Het is wel een klasbak als je “”alla Boogerd"al jaren jaren met de beste meedoet, dit is alleen jammer voor dat smetje op zijn carriere..

• Coureur

Nou ik denk wel meer dan een smetje. Wat mij betreft einde carriere.

• piet

wat mij betreft inderdaad ook, waarschijnlijk had hij net als Boogerd moeten stoppen :) zonder verdere bedoelingen, maar hij heeft wel een mooie carriere gehad..

• kees

dit was vast niet de eerste keer

• MWF

Belachelijke straffen op inderdaad een smetje.

Een vrachtwagenchauffeur die betrapt wordt op een overtreding van het rijtijdenbesluit (en dat is een vele malen ernstiger vergrijp dan een op doping betrapte sporter) wordt toch ook niet voor jaren op straat gezet.

• Henk

MWF schreef:

>

> (en dat is een vele malen ernstiger

> vergrijp dan een op doping betrapte sporter)

• henk

Ja ach maar sporters worden nu eenmaal exorbitant zwaar getraft!

• Eddy Veen

Je hebt het toch over grote belangen en gestolen overwinningen, dus ik vind het terecht dat dopingzondaars zwaar gestraft worden.

• JW

Tegenstelling:

Rebellin heeft zich een half jaar rot gelachen toen hij maar niets uit Peking hoorde. “Mij krijgen ze niet”, zei het muizekopje tegen zijn pittige vrouwtje, dat hem al jaren steunt. (Haar ouders werden bij de Giro 2001 al eens met verboden produkten betrapt, maar de rechter achtte onvoldoende bewezen dat die voor hun schoonzoon bestemd waren).

Laten we onwel worden: het is maar de vraag of Rebellin ooit schoon een overwinning heeft behaald.

Als de aangevraagde contra-expertise ook positief uitvalt kan hij “alla Museeuw, alla-Piepoli en alla-noem-maar-op” inderdaad bij de glasbak. Een renner die op deze manier de wielersport wordt uitgesmeten wordt niet herinnerd als een renner met een smetje, maar als een fraudeur.

(allemaal onzinnige onzin, natuurlijk, maar dat is die “stelling” naar mijn idee ook een beetje… :) )

• bordje leeg

Het vervelende van het hele verhaal is wel weer dat iedereen nu weer bedenkingen heeft als een renner op een mooie wijze een wedstrijd wint.

Helemaal irritant is het dat de leken en wielerhaters al helemaal geen goed woord over hebben voor de wielrenners en dankzij nu weer dit gevalletje Rebellin blijven ze voorlopig van al die vooroordelen niet verlost.

Zelf geniet ik van elke wedstrijd op tv, ook al gebruiken ze wat..so be it