Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rebellin in de OS maar niet in Waalse Pijl

• Blueprint

Hij is vooralsnog niet betrapt tijdens de Waalse Pijl, dus zullen we ervan uit moeten gaan dat hij zich net zo goed geprepareerd heeft als zijn concurrenten. Het is aan je eigen perceptie over het wielrennen hoe je dat prepareren interpreteert.

• Frans Rutten

Dopinggebruik is in tegenstelling tot het (verre) verleden vooral een individuele (uitzonderingen daargelaten) projectmatige zaak geworden.

Met projectmatig bedoel ik, dat vantevoren doel en duur gebruik bekend zijn.

In die betekenis loopt er dus “niemand” rond, die voortdurend gedoped is.

Dit verklaart volgens mij ook het relatief grote aantal “nobodies” met te grote ego's, die tijdens de Olympische Spelen op doping betrapt zijn. Niet dat ik overigens de illusie heb, dat de OS verder schoon zouden zijn geweest.

Gezien de grote omvang van de doping(her-)controles, zou men echter volgens mij althans op basis van het resultaat net zo goed vandaag de vlag kunnen uithangen.

• Toni

Als die klootviolen in China op tijd hun werk hadden gedaan dat had Rebellin nooit van zijn leven dit jaar de Waalse Pijl gewonnen….. Nu prijkt daar een valsspeler boven aan het lijstje ongeacht of hij in de wedstrijd zelf vals gespeeld heeft maar in ieder geval wel in de aanloop er naar.

En wij met z'n allen wel stoer vinden dat hij op late leeftijd nog zo'n goede prestaties neer zet. (dat deed Museeuw ook…)

• Andere Peter

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik meen dat de volgende lezing ook nog denkbaar is.

IOC bewaart monsters 8 jaar. Herhaalt daarop regelmatig tests. Dat zijn feiten. Omdat de wetenschap voortschrijdt, kan het dus zijn dat iemand bij de eerste test (direct op de OS) NIET tegen de lamp liep, maar op hetzelfde monster een half jaar later bij een hertest WEL tegen de lamp loopt. Dat zou misschien met Rebellin gebeurt kunnen zijn. Is al bekend of Rebellin tegen de lamp liep bij de eerste test op dat monster of op een hertest? Ik zou dat laatste nog niet willen uitsluiten. In dat geval, heeft Rebellin zich vermoedelijk tijdens de WP onschendbaar gevoeld…

IOC heeft zich voorgenomen alle afgenomen monsters verscheidene keren te hertesten in de komende jaren.

• Leone

Hertesten is in principe positief maar dan krijg je dus wel dit soort taferelen.

• Marcel

Waarom wordt er bovenop de schorsing geen substantiële financiële straf gegeven, of gebeurt dit al?

• gerd

Ik verbaas mij steeds over die zogenaamde wielerliefhebbers die dit soort fraudeurs blijven goedpraten.

Weg ermee…en inderdaad een zeer zware boete zou moeten kunnen.

Laat ik nog maar eens mijn ideetje aanvoeren van een soort waarborg die renners moeten betalen bij het begin van hun carrière.

Het bedrag moet groot genoeg zijn zodat de renners er een lening voor moeten aangaan. Ook een deel van het prijzengeld moet op deze rekening gestort worden. Het totaal bedrag (van alle renners) zou dan belegd kunnen worden (ik weet het, dat klinkt nu enorm voor kritiek vatbaar). Aan het einde van de carrière krijgen de renners hun bedrag met rente uitbetaald als een appeltje voor de dorst na hun carrière. Worden ze betrapt op doping, dan krijgen ze niks.

De overschotten die zo ontstaan zouden kunnen gebruikt worden om verongelukte renners of weduwen (Kivilev, Casartelli) uit te betalen.

• Berndt

Wat een onzin gerd.

• bordje leeg

Goed idee Gerd! :)

• Proost!

Wat een onzin Gerd. Het helpt echt niet.