Leuk voorstel Piet, maar dan komen de vragen natuurlijk: Hoeveel gaat dat grapje kosten?
Grote ploegen koersen op verschillende locaties tegelijk, 2-3 per ploeg is dus al noodzakelijk, anders is zo'n man 7 dagen per week van huis en dat lijkt me ook niet zaligmakend. Houden we zo'n arts op minstens 40K per jaar ben je als UCI aan de 18 protourploegen alleen al 1,5M kwijt. Afhankelijk waar je de grens legt en de kwaliteit en ervaring van de dokters kan dat oplopen tot 20M aan salarissen, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
De reis en verblijfkosten + zakgeld, houden we het op minstens 1 reisje van 750 Euro per week voor een team van 36 tot 250 artsen: 1,4 tot 10M
Komen de kosten van het testen erbij, 400 tot 2000 man wekelijks testen, de kosten van een test op minstens een paar honderd euro's: 4 tot 20 miljoen!
Jou plannetje zou dus op zijn minst al 7M gaan kosten voor de 18 protourploegen alleen en kan oplopen tot meer dan 50M. En dan hebben we het maar niet over andere praktische problemen, het overeenkomen van medisch verantwoorde grenzen, een waterdicht reglement om dit te waarborgen, de druk bij de analiserende labs (20.000 tests), negatieve publiciteit bij elke negatieve startadvies en afhakende sponsoren daardoor, kosten van beroepszaken etc etc. Tegen de tijd dat we dan een schone sport hebben is de wielersport al klinisch dood.