Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink vs. Kreuziger

• 53x11

Gesink vs. Kreuziger. Wie denken jullie dat er beter is?

Deze twee talenten waren in de jeugdcategoriën en beloftecategorie al elkaars grootste concurenten. Nu beiden inmiddels al vaste waarden aan het worden zijn voor het profpeleton heeft Kreuziger inmiddels al twee serieuze zware korte etappe wedstrijden gewonnen. Terwijl Gesink al eens 7e werd in de Vuelta en 4e in Parijs-Nice en 3e in de Amstel Gold Race.

Ik heb toch het idee dat Kreuziger meer een afmaker is dan Gesink. Die kwaliteit kan hem een iets betere renner maken.

• Rudy Tek

Ik heb Gesink zeker hoger zitten. Die P-N verloor hij een beetje knullig, maar hij reed daar wel Evans in de vernieling op de Ventoux. Verder heeft hij in California, Baskenland en de Vuelta bewezen met de beste omhoog te kunnen. Tel daar zijn klassieker uitslagen bij (ook nog WP bv) en ik kom tot de conclusie dat Gesink meer in zijn marge heeft.

Zwitserland en Romandie winnen onderschat ik ook niet, maar deze rondes waren wel minder bezet.

• De tuinman

in de jeugdcategoriën was Kreuziger toch wel een paar klassen sterker dan Gesink, zeker als junior.

• Bart

Kreuziger heeft inderdaad wat meer afmaak instinct dan Gesink. Ook meer explosiviteit. Daar tegenover denk ik dat het duur vermogen van Gesink bergop beter is. In de langere klimmen bergop laat Kreuziger nog wel eens een steek vallen en Gesink heeft dat nog niet gehad.

• DeDikke

Vergeet ook de Dauphine vorig jaar niet!

• Sub Culture

Als hij Evans in de vernieling reed op de Mont Ventoux, waarom won Evans dan die rit?

En met de besten meerijden in de Vuelta, is in het wiel kleven van Contador en dat heb ik hem als het er echt om ging ook niet zien doen, wat geen schande is natuurlijk.

Beide heren zijn toppers in wording voor het rondewerk, maar gevoelsmatig denk ik dat Kreuziger binnen pakweg 12 jaar een indrukwekkender palmares zal kunnen voorleggen.

• De tuinman

daarentegen mag Gesink als tijdrijder de schoenen van Kreuziger niet poetsen. Allebei geweldige renners, alleen Kreuziger is wat completer dan Gesink

• Armand Simonis

Kreuziger oogt nu sterker. Aan de andere kant lijkt hij me fysiek meer vroegrijp. Ik vermoed dat Kreuziger reeds een stuk dichter aan zijn maximale potentieel zit dan Gesink nu, en dat Gesink volgend jaar hem voorbij streeft.

• Rudy Tek

Omdat Evans een Evansje deed.

Een Evansje is vernoemd naar de Australische wielrenner Cadel Evans (1977-2010), die aan zijn einde kwam omdat hij doodgebeten werd door zijn eigen hond.

• Bart

Gelul tuinman.

Gesink is al lang niet meer dat tijdrit rookie en heeft al op zowel vlak als geaccidenteerde parcoursen bewezen dat hij een heel behoorlijke tijdrit kan afleveren. Op tijdrit gebied ontlopen de twee elkaar niet veel, ik denk echter dat er bij Gesink nog meer progressie in zit. Voor de grote rondes geef ik Gesink meer kansen dan Kreuziger.