Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink vs. Kreuziger

• Blueprint

Hoe kan het eigenlijk dat Gesink niet alles uit zijn motor haalt? Kwestie van lichaamsbouw, training, houding op de fiets?

• gerd

Als je nu kijkt, dan zou ik zeggen Kreuziger…maar dit is een momentopname.

Mij lijkt dat Kreuziger ook verstandiger rijdt (en die Ventoux-rit is inderdaad eerder in het nadeel van FGesink).

Anderzijds is het goed voor jonge renners dat ze zo met krachten woekeren als Gesink soms doet…

De toekomst zal het uitwijzen, maar mijn gevoel zegt: Kreuziger (maar weet ik veel…).

• Goozzer

Volgens mij noem jij de drie (verbeter)punten allemaal al op. Een vierde, wat vergaandere, maar buiten beschouwing latend… ;)

• MWF

Kreuziger; omdat hij tweede was op het WK veldrijden voor junioren in 2004 en zijn vader in 1983 WK-veldrijden werd ook bij de junioren in Birmingham.

• Blueprint

Voeding? ;)

• DutchSL

Ik snap niet zo goed waar dat beeld vandaan komt dat Kreuziger zo'n geweldige tijdrijder is. Hij is vooral heel goed in prologen en korte tijdritjes (<15km), maar in lange tijdritten waren alleen die klimtijdrit in de Tour de Suisse (1e) en twee loodzware heuveltijdritten in de Tour de Romandie (2x 6e) uitmuntend te noemen.

Zomaar wat andere uitslagen:

Tour: 34e en 23e

Missouri: 11e

Vuelta: 107e en 32e

Euskal Bizikleta: 39e

Kreuziger is niet per definitie beter dan Gesink tegen de klok..

• DutchSL

Ik zie in Gesink overigens vooral iemand die heel veel ereplaatsen gaat halen en een enkele overwinning. Kreuziger gaat meer winnen (kwantitatief) maar zal bv. lager eindigen in de grote rondes.

Maar Schleck gaat ze enorm overschaduwen ben ik bang.

• Goozzer

Dan zou ik zijn wereldtitel op de weg bij de junioren, en zijn tweede plaats in de tijdrit (die hij natuurlijk ook gewoon had moeten winnen) hoger aanslaan…

Een leuke uitslag van een belangrijke juniorenkoers in Tjechië: de Course de la Paix…

Het betrof een vrij lastige etappe, waar we veel ‘bekende’ namen aantreffen:

Course de la Paix Juniors - SC

Czech Republic, May 12-16, 2004

Main Page Results Previous Stage

Stage 5 - May 16: Terezín - Terezín, 101 km

Results

1 Robert Gesink (Ned) District East Netherlands 2.43.30

2 Edval Boasson Hagen (Nor) Norway 0.34

3 Simon Špilak (Slo) Slovenia 0.48

4 Andreas Berendt Hansen (Den) Denmark

5 Roman Kreuziger (Cze) Czech Republic A

6 Michiel Van Aelbroeck (Bel) Belgium 1.17

7 Laurent Beuret (Swi) Schumacher

8 Stefan Schäfer (Ger) Germany

9 André Steensen (Den) Denmark

10 Alexander Olejarczyk (Ger) Brandenburg

17 Tanel Kangert (Est) Estonia

21 Bram Aalders (Ned) District East Netherlands

25 Thijs Amerongen (Ned) District East Netherlands

51 Rein Taaramäe (Est) Estonia 5.11

Andere leuke uitslagen om eens na te kijken zijn o.a.

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/jun03/karlsberg03/default (met Gesink als eerstejaars en Langeveld, de Velitsbrothers en Andy Schleck als tweedejaars junior)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2004/apr04/jrtoscana04/default

(met Kreuziger, Jacobs, Maes, Capecchi en Chérel)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/may03/jrtoscana03

(met Kreuziger, Boom, Di Gregorio e.a.)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/jun03/classiquedesalpes03

(Met Boom, Andy Schleck, Meersman en Cornu als sterke tweedejaars en verder Vanendert, Gesink, Maes en El Fares als eerstejaars. Ool L'hotellerie rijdt mee.)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2004/jun04/paysdevaud04/default

(met Kreder, Gesink, Kreuziger, Coppel, Cherel, Pliuschin, Van der Velde)

Het is op zich best leuk om de uitslagen van de grote juniorenkoersen terug te kijken. Je ziet de namen die erdoor komen, maar ook jongens die compleet zijn weggevallen en niet zelden gewoon niet meer fietsen….

• Mazter

Iedereen afschudden in de AGR? Hij reed weg op het bijna vlakke omdat iedereen naar Schleck keek en die niet meteen reageerde, en volgens mij reden Kroon en Ivanov er nog vrij gemakkelijk naar toe. Verder bleek niet veel later dat die aanval teveel van het goede was, hij was 5 km voor de finish totaal op.

Verder was Kreuziger op zijn 21ste natuurlijk al 21ste in de Vuelta en een jaartje later 12de in de Tour en werd hij 10de in de lange etappe naar Alpe d'Huez.

Kreuziger heeft op dit moment gewoon meer ervaring opgedaan en heeft bewezen te kunnen winnen en het gewicht van de (leiderschap in) koers aan te kunnen. Gesink moet vooral op passen geen top 5 renner te worden. Overal goed maar niet goed en/of slim genoeg om de koers te winnen. En zijn eerste generale in de leiderstrui was ook niet al te sterk.

• Bart

@Mazter

Ik durf best te stellen dat Gesink vorig jaar hoger was geeindigd dan de 12e stek van Kreuziger. Zeker in de matig bezette tour van vorig jaar was een top-10 plek mogelijk geweest.

@ Goozzer

Bedankt voor die junioren uitslagen, interessante shit.

Ik deel overigens de verbazing van Dutch SL dat een hoop mensen bij hoog of laag beweren dat Kreuziger een puik tijdrijder is. Vorig jaar was hij in de Tour tijdritten gewoon sub top op zijn best. Spijtig dat hij dit jaar niet de Giro rijdt, die 60 kilometer lange tijdrit was een prima test geweest voor Kreuziger.