Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink vs. Kreuziger

• matthijs

Gesink vs Kreuziger vs Schleck is natuurlijk heel interessant, maar uiteindelijk verwacht ik dat dit de komende jaren vooral de mannen zijn die in de Tour de ereplaatsen achter Contador mogen verdelen. Gesink en Kreuziger schat ik ongeveer even hoog in.

• Hanauq

Het is heel simpel: in Nederland ligt er teveel druk en charme rondom de klassiekers. Zolang Gesink dat niet van zich af kan werpen (en hij maakt zichzelf hardop wijs dat het te delen is) wordt het geen grotere klassementsrenner dan Kreuziger. Alhoewel. Kreuziger is te licht voor het echt zware werk, Gesink in potentie niet.

Afwachten.

• Bram@gmail.com

wat verklaart deze uitslag dan?

1 Alberto Contador (Spa) Astana 31.59 (45.023 km/h)

2 Antonio Colom Mas (Spa) Team Katusha 0.22

3 Samuel Sánchez (Spa) Euskaltel - Euskadi 0.45

4 Michael Rogers (Aus) Team Columbia - Highroad 1.09

5 Luis León Sánchez Gil (Spa) Caisse d'Epargne 1.13

6 Marco Pinotti (Ita) Team Columbia - Highroad 1.18

7 Christian Vande Velde (USA) Garmin - Slipstream 1.22

8 Cadel Evans (Aus) Silence-Lotto 1.25

9 Robert Gesink (Ned) Rabobank

10 Damiano Cunego (Ita) Lampre - N.G.C. 1.26

11 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas 1.36

12 Roman Kreuziger (Cze) Liquigas 1.41

13 Janez Brajkovic (Slo) Astana 1.43

14 Maxime Monfort (Bel) Team Columbia - Highroad 1.44

15 Dario Cataldo (Ita) Quick Step 1.46

• De Kaasploeg

Dat Contador gewonnen heeft.

• Goozzer

Interessante beschouwing, Kaas. Al zit je er waarschijnlijk hélemaal naast.

Gesink heeft juist een grote motor, wellicht ook de ‘de grootste motor’ van de drie ‘toptalenten’. Misschien zelfs wel de grootste van het peloton, en dat is geen grapje - hoewel Contador natuurlijk niet te onderschatten valt. Er zit, op een of andere manier, alleen een verdomd laag rendement in. Als Gesink dus niet lijkt te hebben, dan is het wel een ‘zuinige motor’.

Omdat jij op zich ook wel een ‘freak’ bent, zal ik je van de week - misschien vanavond - nog wel wat ‘info’ mailen. Waardoor je een goede vergelijking kunt trekken tussen Gesink en - een reeds bewezen wereldtopper als - Basso. Gesink heeft een unieke ‘motor’, maar rendeert (gezien zijn uitslagen en het feit dat hij niet iedereen wegblaast) eigenlijk bizar slecht…

Andy Schleck is een ‘speciale’, maar ook een vreemde snuiter. Een toptalent waarvoor ik altijd wel een boontje heb gehad, al heb ik het eigenlijk niet zo op ‘piekers’…

Kreuziger is echt een ‘coureur’, iemand die het ‘koersinstinct’ met de paplepel binnengegoten heeft gekregen…

Ik ben benieuwd wie van deze renners het verst gaat komen…

• Lucas

“”Gesink heeft een unieke ‘motor’, maar rendeert (gezien zijn uitslagen en het feit dat hij niet iedereen wegblaast) eigenlijk bizar slecht…“”

Dat bedoel ik met ‘juiste begeleiding’ Goozzer en jij weet precies wat ik daarmee bedoel, net zoals jij dat ook zou bedoelen: in werkelijk álle opzichten..

• Goozzer

:D

• De Kaasploeg

Ik bedoelmet zuinige motor eigenlijk vooral dat het vrij uniek is dat Gesink op zijn jeugdige leeftijd gelijk al zware wedstrijden van 260+ kilometers aankan. Ook is het vrij uniek dat hij er het hele jaar staat. Dat duidt toch op een goede afstelling van de motor. Dat hij niemand wegblaast heeft daar natuurlijk ook mee te maken: hij mist het piekvermogen om iedereen af te schudden, al lukte dat in RvBelgië en AGR dus wel. Allicht omdat hij nu wat bekender is, en er meer op hem wordt gelet.

Alle informatie is altijd welkom, dat weet je :)

• Goozzer

Met dat piekvermogen heb je wellicht een punt, al zou hij dat eigenlijk ook niet nodig hebben. Het vermogen dat Gesink rond zijn omslagpunt ontwikkelt is dermate groot, dat je van héél goede huizen moet komen om hem te kunnen volgen. Het is dus ook niet voor niets dat hij er op langere beklimmingen altijd boven komt drijven en meer nog: daar, op die jonge leeftijd al, vaak de verantwoordelijkheid neemt om op kop te gaan rijden om ‘het spel van de 10 kleine negertjes’ te spelen.

Hij weet verdomd goed dat hij iets in huis heeft, wat maar weinigen hebben. Het is ook daarom dat hij op kop gaat rijden, zodra het bergop gaat (in California, Parijs-Nice en de Dauphiné). Het zal er alleen wel op aan komen dit wapen goed te gebruiken. Waarvoor, zoals Mathijske terecht al zegt, vooral de grote rondes (en een focus en voorbereiding daarop) in eerste instantie het meest geschikt zullen zijn…

• de tuinman

gelul Bart. Gesink is inderdaad geen rookie, maar Kreuziger heeft al veel meer bewezen als tijdrijder. In Baskenland was Gesink inderdaad sneller, maar Kreuziger kwam net terug van een blessure. En lose termen als ‘heeft meer groeivermogen’ zijn volstrekt niet te bewijzen en alleen gebaseerd op chauvinisme.