Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gesink vs. Kreuziger

• Goozzer

Ook nog leuk:

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2004/jun04/circuitregionwallones04

(met vooral de Belgische en Nederlandse renners)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/jul03/gppatton03/gppatton031

(met Grega Bole, Schleck, Meersman, Spilak, Cherel, Di Gregorio en vele anderen)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/sep03/munsterland/munsterland4

(met Jurgen Roelandts, Schleck e.a.)

http://www.cyclingnews.com/road.php?id=road/2003/aug03/liegelagleize03/liegelagleize033

(met Bole, Boom, Gesink, Spilak, Roelandts e.a.)

Verder natuurlijk (maar valt eigenlijk een beetje buiten dit topic) alle jaargangen (2001-2003) waarin Thomas Dekker en Kai Reus het internationale juniorenwielrennen terroriseerden..

• Blueprint

We zullen in de Tour wel gaan zien wie de betere van de twee is. De witte trui zullen ze echter allebei niet pakken, daar gaat Andy Schleck mee aan de haal.

• Mazter

De Vuelta was natuurlijk ook niet al te sterk bezet. Het zou toch genoeg moeten zeggen dat renners als Egoi Martinez en Moncoutie ook in de top 10 eindigden.

• Goozzer

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar laten we Valverde nemen, die in beide ronden ongeveer even goed in vorm was (misschien in de Vuelta zels nog wel een tikkie beter, bergop en in de tijdrit)

Valverde was in de Tour 8e (op 7 minuut 12 van winnaar Sastre) en daarmee 4 minuut 20 sneller was dan Andy Schleck (11e op 11.32) en 5 minuut 47 sneller was dan Roman Kreuziger (12e op 12.59)

Valverde was in de Vuelta 5e (op 6 minuten van winnaar Contador) en 55 seconden sneller dan Gesink (7e op 6.55)

Zo'n vergelijking zou je ook nog a.h.v. Sastre kunnen maken Gesink was een goede 2,5 minuur achter hem in de Vuelta. Schleck en Kreuziger resp. 11.32 en 12.59….

Maar dat is, zoals gezegd, appels met peren vergelijken: we zullen moeten wachten tot de komende Tour…

• DutchSL

Valverde had in de Vuelta minuten verloren in een ritje van niks door een stomme fout, kwa puur klimmen en tijdrijden was het verschil met Gesink toch nog behoorlijk hoor.

• Goozzer

Ik heb het nog even opgezocht: Valverde heeft toen inderdaad iets meer dan 3 minuten verloren. In dat geval had Gesink (fictief) dus zo'n 4 minuten achterstand op Valverde. En wat zien we: dat is weer ongeveer gelijk aan de 4.20 van Schleck en de 5.47 van Kreuziger :D

Ze ontlopen elkaar dus niet veel. Wat een verrassing :+

Overigens valt het me, nu ik de uitslagen van Vuelta en Tour naast elkaar leg, op dat beiden koersen ongeveer een gelijkaardige ‘klassementsopbouw’ kennen. Daarmee bedoel ik dat de winnaar bij beide koersen iets minder dan een minuut voorsprong had op de tweede. De derde dan een toch een paar minuten, dan een groepje dat rond de 6 minuten kleeft, en de 10e zo rond de 10 minuten, de 20e zo rond de 25 a 30 minuten…

• Cecchini

Deze jongens hebben nog nooit met volgroeide athletische talenten tegen elkaar gereden dus het blijft vooralsnog even gissen, maar ik heb wel het idee, dat Gesink wat killersinstinct het minst begaafd is van deze 3. Het gaat wel om winnen, alleen in de Grote Rondes is Gesink misschien wel de betere, omdat hij minder zwakke dagen lijkt te hebben dan die andere 2, maar ja daar wordt Robert nog niet eerste mee, want daar zijn nog types als een Contador, Evans, Leipheimer, Menchov. Dan wordt hij misschien 4e, waar de heren Schleck en Kreuziger gewoon hun klassiekers of Ronden als Zwitserland, Dauphiné, Baskenland, Romandie winnen. Wat willen we ? Een leuk klassement rijden of grote wedstrijden winnen. Jullie zeggen het maar !

• Mazter

Ik heb er ook een paar, Goozzer: Moncoutie, die altijd piekt naar de Tour, en de Vuelta eigenlijk noodgedwongen meedoet bij gebrek aan beter in eigen ploeg. Kreuziger reed Moncoutie op 1 uur en 13 minuten, Gesink deed het met slechts 3.15 ietsje minder. Of Egoi Martinez, verloor in de Tour 1 uur 24 op Kreuziger, in de Vuelta slechts 4 minuten op Gesink. ik denk dat Gesink nog een lange weg te gaan heeft tov Kreuziger. ;-)

• apenzoon

Zonder die hongerklop van Schleck was hij misschien ook uitgespeeld als kopman. Voor hetzelfde geld rijdt hij daar weg op alpe dhuez, hij was de sterkste bergop die laatste week.

• Jos Wago

Dat van Evans heb je gelijk in. Die werd als enige niet de vernieling ingereden, maar won wel op laffe wijze.

Iets anders is dat Gesink in de Vuelta een door velen niet geconstateerde topprestatie neerzette op de Angliru. Hij reed als enige de laatste vier kilometer sneller dan Contador en wel 21 seconden. Zegt wel iets over zijn duurvermogen, maar inderdaad is Kreuziger een betere afmaker en betere tijdrijder al is Robert daarin wel verbeterd.

En wat jouw junioren-opmerkingen betreft, daar kun je tegenover zetten dat Gesink bij de beloften Kreuziger veel vaker het nakijken heeft gegeven.