Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Johan Capiot over koersen kopen en verkopen

• GuustF

Als ik aan kopen en verkopen denk denk ik aan,

1) Langeveld vs Boogerd op een NK

2) Freire vs Popo, Tour de France (Freire had er al x gewonnen)

Hollandse handelsgeest…………

• Pietje

3. Ullrich en Virenque, Courchevel 1997.

• Rudy Tek

Omdat waar hij naam en toenaam bij noemt nou eenmaal niet zo interessant is. Ik verbaasde mij er al over dat sommigen nogal verontwaardigd waren toen meende te mogen constateren dat Van Impe van de week mss wel de knip had moeten trekken. Hoort er volgens mij al jaren bij.

Doping is wmb toch wel van een hele andere orde. Ofwel de stelling van de dag: hij die de koers koopt heeft eerlijk gewonnen, hij die zichzelf drogeert niet!!

• Museeuw

afgelopen woensdag al weer vergeten?

• zwartkijker

En de overwinning dan van Wil de Vlam in de profronde van Grave in 1969.

Zijn we dat alweer vergeten.

• Leon

Juist, en voeg daarbij nog ene Sergey Ivanov (twee 50-plusjes in z'n carriere) en we hebben het kwartet te pakken… :)

• Goozzer

Interessante stelling, Rudy. Ik ben oneens. Doping is m.i. eerlijker. Ten eerste is het dan een prestatie van jezelf, het is mooier voor het publiek om te zien, en wat doping ook eerlijker maakt is dat je geen zekerheid koopt, zoals je dat wel doet met het kopen van een koers…

• Rudy Tek

Met doping belazer je de boel en dupeer je degenen die het niet doen.

Als je een koers koopt moet je eerst maar eens van voren zien te zitten en je medevluchters moeten akkoord zijn dus die dupeer je niet.

• gerd

Koersen verkopen is duidelijk van een minder zware orde dan doping.

Wedstrijden verkopen is uitgaan van je eigen sterkte (of daarover bluffen) en daar dan munt uit slaan.

Probleem is natuurlijk dat de rennersdie wedstrijden verkopen ook aan de dope zitten.

Ik vind dit een schiterend stuk, ik moest Capiot nooit maar ik geloof hem blindelings. Capiot heeft altijd uitgesproken meninge ngehad. Het wielrennen heeft dergelijke mensen nodig. jammer dat ze natuurlijk allemaal aan het praten slaan wanneer ze gestopt zijn.

Tot slot nog iets over die RVV met Wesemann, Hoste en dokter Dave.

Half Vlaanderen stond toen op zijn kop omdat Hoste Bruylandts is gaan halen…wel leuk om een tijdje later de ware toedracht te lezen.

PS: vandaag stond er in De Morgen een nog veel interessanter interview met Lefevere en Sergant. Alhoewel ik een absolute Silence fan ben, i mijn achting voor Lefevere opnieuw gestegen. Een bijzonder verstandig man die het goed voor heeft met de wielersport…de mensen die Lefevere hier (uit afgunst) zoveel de mantel uitvegen moeten dat artikel maar eens lezen…

• Rudy Tek

Ik vind Levefre ook een waardeloze kerel maar dat is niet uit afgunst. Ben blij dat ik dan niet de moeite hoef te nemen dat artikel te lezen.