Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kohl: 'Ik gebruikte al dope sinds 2005'

• kivilev +

ach ja, wat maakt het allemaal uit. m'n buurvrouw heeft longkanker, ze liet me haar medicijnen zien, en voelt zich weer als herboren!

epo was het wat ze kreeg!

je zou maar zo'n attest hebben…

• Andere Peter

Hmm, MWF, ja maar… Dat is alleen maar zo omdat er meer zijn die uit de kassa jatten dan dat er dopinggebruikende topsporters zijn. Maar 1 betrapte dopinggebruikende Tourkanshebber in de Tour verziekt iets voor veel meer mensen meer dan 1 kassagraaier. Dat moet je wel in beeld houden als je het maatschappelijk gewicht wil afmeten.

• Goozzer

Maar wat verziekt zo iemand in principe? Neem Rasmussen, wat verziekte hij nu? Pas toen hij uit de Tour gehaald werd, het spel over was en het feestje verpest… Toen pas werd de boel verziekt, en zo is het altijd geweest…

Tot op de dag van vandaag hoor ik mensen, met name niet-wielerkenners, laten we zeggen mainstream sportvolgers, klagen over het feit waarom Rabo hem niet gewoon de Tour heeft laten winnen… Een sporter die doping gebruikt, an sich, verziekt de boel niet. Het is het gedonder eromheen, als hij gepakt wordt,

dat de boel verziekt…

• JW

Maar Goozzer toch !

Dankzij Rasmussen stond het hele Rabo-wielrenbolwerk aan de rand van de afgrond ! Je moet je toch niet voorstellen dat Rabo de wielersport de rug had toegekeerd ! Naar mijn mening was dat een ramp voor het Nederlandse wielrennen geweest.

Wat dacht je van Ricco en zijn maatje ? Collega-renners die moeten bedelen om nog ergens aan de bak te komen, werknemers van de ploeg die op de keien komen te staan, Fuji S., dat nu nog in veel wedstrijden ongewenst is.

De enorme schade voor het Duitse wielrennen, dat figuren als Schumacher en Kohl (ook la is hij Oostenrijker) veroorzaken.

De enorme schade voor de wielersport in het algemeen…

Zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan.

• jv

Goozzer,

Het is dus niet de dief die iets verkeerd doet, het is de politieman die hem oppakt die alles fout doet.

Wat je ook van doping vindt, er zijn nu eenmaal afspraken. Sporten doe je met spelregels, als je je daar niet aan wilt houden dan moet je gewoon vertrekken.

• Lodjan

Nu de ex-manager van Vroemen, Rasmussen en Kohl nl. Stefan Matschiner is opgepakt, kan misschien Sovjet nog eens een tipje van de sluier oplichten?

• Mazter

Hmm, eerst heeft Cera/EPO bij Kohl meer effect dan al het andere (insuline, hormonen, bloedtransfusies) en vervolgens kan Rasmussen als een beest tijdrijden dankzij…..bloedtransfusies. Je spreekt jezelf een beetje tegen, Arend. En hoe weet jij zo zeker wat hij wanneer gebruikte, waarom gebruikte hij geen EPO vanaf 2005. En waarom gebruikte hij geen CERA vanaf januari 2008? Klinkt niet echt logisch allemaal.

Overigens, het jaar waarin hij zoveel lof oogste was dus niet zijn eerste jaar bij T-Mobile, maar het tweede.

• Andere Peter

Rasmussen verziekte een Tour door zich niet aan de afgesproken regels te houden en door iedereen voor te liegen. Dat is erg. Ik hoop nog 50 jaar te leven. Het aantal Tours om van te genieten is dus helaas zeer beperkt. Zo heeft Rasmussen in wezen niet één, maar miljoenen Tours verziekt. Dan heb ik het nog niet over bedrogen collega's, doordat Rasmussen airtime van hen stal, ritten won, enz. Contador, Evans, Boogerd, Dekker, Menchov… allemaal zijn zij in zekere zin benadeeld door Rasmussen.

Een kassagraaier verdient wellicht ernstiger straf dan Rasmussen, dat is nu even geen item. MWF stelde dat de samenleving meer last had van kassagraaiers dan van dopinggebruikers. Alleen omdat er zoveel zijn klopt die stelling vermoedelijk. Maar van 1 individuele kassagraaier heeft de samenleving weinig last. Een ondernemer wordt gedupeerd, een werknemer schrikt en een verzekering betaalt. Dan houdt het ongeveer wel op.

• Goozzer

Ik snap wat je bedoelt, JW, maar dat is niet het directe gevolg van het ‘dopinggebruik an sich’. Dat is meer een direct gevolg van de betrapping en nog specifieker van de heisa en kwalificaties die daar, op deze plaats en in deze tijden, van gemaakt worden…

Het is niet zo dat dopinggebruik, één op één, gelijk staat aan ‘de boel verzieken’. Daar is echt meer voor nodig…

• Mazter

Was het volgens de commissie Vogelzang niet zo dat Rabobank van de leugens op de hoogte was en Rasmussen niet had moeten laten starten. Gezien het feit dat hij daar nooit had moeten rijden is de ploegleiding meer verantwoordelijk voor het verzieken van de Tour dan Rasmussen zelf.