Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vlaamse wielerhooligans !! SCHANDE

• Bart

Ach een beetje moraalridderij op de zondagavond, om nog maar te zwijgen over de generalisaties die de Vlamingen opgespelt krijgen. Jammer.

Niet helemaal goed te praten dit soort gedrag maar dit soort mensen maken de koers wel extra heroisch voor mij als kijker. Een Parijs-Roubaix met enkel half tamme bejaarden aan de kant op een campingstoel doet mij veel minder dan hysterie langs de kant. Idem voor een mooie beklimming met wat idioten langs de zijkant, het heeft zijn charme zeker. Dat men dan meteen conclusies gaat maken over deze mensen hun IQ zegt meer over die prikkers dan over die supporters. Ik ben als Nederlander jaloers hoe ze in Belgie de koers beleven, hulde daarvoor.

• Eddy's Merk

Heroisch? Natuurlijk is de massale opkomst mooi met die prachtige gele vlaggen. Maar voor mij was het heroischer geweest als de strijd wat eerlijker was verlopen en Pozzato samen met Boonen het stadion was ingereden. Het boe-geroep, spuwende en wandelende Vlamingen kunnen daar misschien van invloed zijn geweest, hoewel Boonen wel gewoon de betere was vandaag (om met de woorden van Pipo te spreken)

• Bart

Omdat ze boe-roepen had Pozzato minder kans, wat een gelul. Het enige moment waarop je goed kan zien dat Pozzato belaagd wordt is bij die twee dames die de weg op rennen. Overige voorbeelden kan je niet noemen.

Ik zeg ook dat het niet volledig goed te praten is, maar het moet ook niet overdreven worden. Voor mij geeft een beetje uitbundig publiek een extra dimensie aan een koers. Daarom mijn complimenten aan de Vlamingen die het wel op kunnen brengen om met duizenden naar Noord-Frankrijk af te dalen.

• Alistair Overeem

Wuyts is zeker een hypocriet; mensen verziek uw edele wielersport niet en respecteer sporters uit andere landen! Het is een laffe actie van Tommeke om de gaskraan open te schroeven als de collega's op de kasseien liggen of pech hebben.

• Cyclad

Niet mee eens. Het gebeurde in volle finale, dan wacht je niet.

Helaas wordt er in de wielersport regelmatig gevallen, het zou toch te zot zijn als op iedereen gewacht moest worden.

Overigens, toen Boonen pech had had de rest van de kopgroep van mij ook mogen doordraaien.

Dat ze dat niet deden is hun keuze, maar Boonen mag niets verweten worden.

• Jan

Ach ja, vergelijk Belgische wielersupporters met fanatieke voetbalhooligans. Vaak stelt hun eigen leven niet veel voor en spiegelen ze het succes van anderen, zoals sporthelden op zichzelf. Schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Dat daarbij vooral de Nederlanders het moeten ontgelden, is ook geen verrassing. Kijk naar iemand als Subculture, die er een levenstaak van maakt om anoniem op een lullig wielerforum Hollanders af te zeiken. Is de aard van het beestje. Nederlanders hebben dat ook met Duitsers.

Jan

• arend appelberg

ach jah de slachtingen tijdens de haitiaanse slavenopstand waren ook heroisch. ook vast leuk om als kijker naar te kijken vanuit je zetel

• Sub Culture

Als jij vindt dat ik pertinent Nederlanders afzeik op dit forum, dan lees je het prikbord niet goed.

• arend appelberg

zie jij wel eens nederlanders op een duits forum lopen zieken?? wij zijn dat al lang en breed ontgroeit. tussen de jaren 50 en 80 ala. maar nu weten we wel beter.

• reeds-lang-geirriteerd

En laten ze nu eens overal het gezwaai met die zwart gele vlag verbieden. Laat je frustraties ergens anders blijken. Hoe vaak zie je niet dat die net op het laatste nippertje voor de renner wordt weggehaald……. Ook dat gaat een keer fout.