dat is al wel eens fout gegaan. de ironie was alleen toen dat leif hoste viel door zo;n vlag
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEn beste Gerd, wat staat er nog meer in het hierboven aangehaalde artikel?
>>>>>Van Houwelingen wilde uiteindelijk niets afdingen op de zege van Boonen. “We moeten eerlijk zijn. De verschillen zijn na die valpartijen alleen maar groter geworden. Tom was de beste man in koers.”<<<<<
Sportief genoeg?
Dus voor gij oordeelt, ware het beter u van de feiten op de hoogte te stellen.
Er was er maar een onsportief vanmiddag en dat was meneer Wuyts. Wat een boerenlul zeg. Smerige pikkenpoetser.
Om een verschil aan te geven tussen de belgische massahisterie rond de 2-wieler, en de nederlanders met hun schaatsen…….
In Thialf, of ergens anders in de wereld op een schaatsbaan wordt een goede prestatie van wie dan ook met gejuich begroet. Je vindt het niet erg om in je eentje in een rit te rijden in Thialf.
Maar kijk uit als je beter, of gelijkwaardig bent in een koers op 2-wielen dan een belg. Dan krijg je heel wat over je heen.
Waar was het respect voor een Pozzato op het carrefour……Ik hoorde alleen maar een boe-geroep.
En maar schermen met de fantastische koersen in de afgelopen weken. Historische wedstrijden van hoog niveau. Tis alleen jammer dat je de meeste ‘belgische’ figuren die deze wedstrijden de laatste weken gemaakt hebben, de rest van het jaar niet meer in de belangrijke koersen van voren gaat zien. Komt dat omdat ze zich zo op deze koersen richten, of omdat de andere renners hier gewoon niet van start gaan, maar kiezen voor andere koersen, als Baskenland of……..vul maar in.
Wat heeft bijvoorbeeld v Petegem gepresteerd buiten de kasseikoersen in April………….1 maal goed in Valkenburg, maar verder……….
Goh dat boegeroep. Er zijn er die boe roepen natuurlijk, maar dat zijn niet de meest snuggerste, vooral de idioten die al het meeste gerstenat naar binnen hebben gekapt.
Over het algemeen is er ook heel veel respect voor de buitenlandse tegenstanders, dat merk je toch telkens aan de start van de klassiekers bij ons. De manier waarop vorige week zondag bij de start van de RVV in Brugge Cancellara, Pozzato, Haussler etc… hardop werden toegejuichd als ze via het Zand door de rijdendikke massa naar de grote markt rijden was fantastisch. Je zag die renners zelf ook genieten. Dat is -om maar eventjes een voorbeeld te geven- ook een andere kant van de wielergekte in vlaanderen. En gelukkig bestaat de absolute meerderheid uit dit soort mensen.
En als fabian Cancellara gevraagd wordt waarom hij een absolute fan is van wielrennen in Vlaanderen dan zegt hij dat hij het heerlijk vindt om evenveel aanmoedigingen te krijgen als Boonen als hij met Tom voorop rijdt.
En dan zegt Pozzato dat de beleving rond het wielrennen nergens beter is dan in Vlaanderen. Hij zegt dan dat je met kandidaat sponsors naar de start van de RVV moet gaan, als ze daar niet toe happen dan happen ze nergens toe.
Iemand zegt hier dat de Vlamingen een minderwaardigheidsgevoel hebben tov de “Ollanders”. Jammer genoeg klopt dat voor veel van mijn landgenoten en ik betreur dat.
Ik hou van Nederland en van de Nederlandse uitgesprokenheid, die ik zo mis in Vlaanderen.
Het is wel zo dat er zich de laatste jaren een tendens aftekent van “klootjesvolk” dat zich begint te roeren in zowel Nederland als Vlaanderen. Dat zie je aan het aantal stemmen dat anti-politieke partijen krijgen, maar ook in sport wedstrijden. Ook ik vind die leeuwenvlaggen idioot, maar niet idioter dan de “oranjegekte” bij het voetbal.
Ik merk wel dat dit forum anti-Belgischer wordt. Er zijn steeds meer Nederlanders die pissig reageren als Belgische renners succes behalen. Daarbij schijnen de entertainers Wuyts en zijn collega die criteria organiseert ervoor te zorgen dat dat soort mensen zich nog meer ergeren. Kijk dan @!#$ toch naar de NOS !!!! Het is net of sommigen van jullie geërgerd willen worden.
Daarnaast is het niet leuk dat sommige intelligente wielerliefhebbers hier maar wat mee huilen met de honden…en ook alle zin voor nuance verliezen.
Ik begin Sub eerlijk gezegd een beetje te bgrijpen, hij provoceert dit soort mensen met bijvoorbeeld en topic over de Roubaix voor juniores dat ook al gewonnen werd door een Vlaming. Ik begin die reflex bij mezelf ook een beetje te herkennen. Dat is niet goed, maar misschien zou de webmaster vroeger kunnen ingrijpen bij dergelijke anti-Belgische onzin. Misschien ben ik hier gevoelig aan maar somige posts in deze topic zijn mijns inziens racistisch getint. Lees het eens na en vervang Vlaming of Belg eens door Nederlander, Jood of Marokkaan…misschien dat dat jullie ogen zal openen. En ik heb het al eens in een ander topic gezegd, maar toen reageerde men niet. Dus ik herhaal: waarom wordt een figuur als Kontich en Reet hier niet gebannen. Het enige wat hij ooit doet is Belgen provoceren…dat gaat ironie en sarcasme ver voorbij.
Tot slot, en om mijn goede wil te tonen (maar ik meen het ook): ik hop dat Gesink podium rijdt in de Tour, ik zal dan even blij zijn als de meeste Nederlanders hier. Ik zal ook proberen om niks te zeggen over de “oranjegkete” in bocht zoveel op Alpe D'Huez. Laat ons in godsnaam gewoon genieten van mooie wielerprestaties zoals die van Boonen en Devolder en hopelijk voor jullie ook van de Nederlanders. En dit te beginnen met de Amstel Gold Race.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?