van de Rabo site:
Nico Verhoeven verdedigde zijn sprinter na afloop ook. “Het lijkt er op de tv-beelden vanuit de helikopter inderdaad op, dat Theo Impey naar de grond trekt, dat zal ik niet ontkennen. Maar de waarheid ligt toch even anders. Impey dreigde Theo klem te zetten tegen de hekken. Theo weert dat af met zijn arm. Impey raakt uit balans, komt nog meer de kant van Theo op en daarna is er geen houden meer aan. Er is geen enkele sprake geweest van bewust naar de grond trekken.” Die lezing hoefde de ploegleider niet eens aan de jury voor te leggen. Verhoeven: “Zover kwam het niet, want ze maakten er helemaal geen punt van.”
Verhoeven weet zeker dat de lezing van zijn renner klopt. “Ik twijfel er niet aan. Theo gaat even de klassementsleider naar de grond trekken en dat wetende dat hij zelf ook zwaar gaat vallen…… Zo steekt de wereld niet in elkaar. Bovendien is Theo Bos een zuivere en faire sprinter zoals ik hem tot nu toe heb meegemaakt. En zelfs TV-beelden zijn niet altijd glashelder.”
…. Voor mij ziet het er ook anders uit. Ook naar de reactie van Impey ben ik nieuwschierig