Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verdachten gepresenteerd op -Waarom?- 9 mei

• Sjors

Verdachten door biologisch paspoort binnenkort bekend

21 april 2009

De UCI maakt begin volgende maand openbaar bij welke renners er afwijkende waarden in het biologisch paspoort geconstateerd zijn. Dat verklaarde een woordvoerder van de internationale wielerunie in de Britse krant The Guardian.

Het biologisch paspoort werd begin vorig jaar door de UCI geïntroduceerd. Door testen op lange termijn met elkaar te vergelijken kan het gebruik van doping worden opgespoord. Vorig jaar had de UCI al een lijst van 23 verdachte renners maar kreeg men het bewijs niet rond. De lijst wordt bekend gemaakt voor 9 mei, de dag waarop de Ronde van Italië van start gaat in Venetië.

Oké, ervanuitgaande dat dit topic niet wordt verwijderd, start ik hem:D

Waarom, in 's hemelsnaam, wordt dit bekendgemaakt op 9 mei, de dag dat de Gio begint. Ik neem dan toch aan dat er geen toppers tussen zitten, want anders breekt weer de pleuris uit.

• Pritstift

Maar gaan ze daar dan ook meteen sancties aan verbinden? Aangezien het woord ‘verdachten’ (en niet ‘bewezen zondaars’) toch duidelijk in de titel staat…

Het noemen van namen binnen de wielrennerij is sowieso al redelijk dodelijk (kijk maar naar de Fuentes-mannen), dus ik hoop maar dat de bewijzen dit keer echt rond zijn.

• JasperV

Dit wordt erover gezegd in het Guardian-artikel:

“With the first case we need to be absolutely sure,” the UCI spokesman Enrico Carpani told the Guardian. "We need to be sure we can defend ourselves in a court, so it has to be safe, reliable. So the experts are working on it, but also the legal department. But before the Giro I expect the first cases to be confirmed."

• Geslaagde Chasse Patat

De lijst wordt bekend gemaakt vóór 9 mei, staat er. Het kan dus ook morgen zijn, maar ook 8 mei.

Later we hopen op duidelijkheid, want aan dit soort berichten hebben we niet veel.

• Sjors

Ik denk dat ze wel leren van vorig jaar, toen ze het bewijs niet rond kregen.

Hier staat dus dat ze op basis van meerdere waarden over het gehele jaar kunnen vaststellen of er sprake is van dopinggebruik. Dan zal dit dus een serieuze zaak zijn, en worden er waarschijnlijk direct schorsingen opgelegd, omdat ze al weten dat er vrijwel zeker doping gebruikt is. Anders hadden ze het wel later naar buiten gebracht.

Net zoals pritstift al zei, heb je nu meteen een naam na een verdachte bloedwaarden. Ik denk dat de UCI daar ook wel over nadenkt, en dat de komende namen dus gewoon betrapt zijn op het gebruik van doping.

• Sjors

Je hebt gelijk, iets te snel gelezen. Maar die dag noemen ze niet voor niets, dus het zal een dag of wat eerder zijn dan de start van de Giro.

• Massimo

Ik vind de UCI hier zo ontzettend dom in. Maken ze nu bekend dat ze binnenkort wat bekend gaan maken. Wel ja joh, lekker 3 weken speculeren i.p.v. het over de sport te hebben.

• Sjors

Ik ben lekker bezig. Het is zonder ‘een’ voor verdachte bloedwaarden.

De laatste dagen telkens. Bah.

• Schumacher

Enig idee wie daar bij kunnen zitten.

Wie viel op en wie niet.

Voorzetje: Cervelo coureur(s) mischien

• hugo

HHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAUUUUUUSSSSSLLLLLLEEEEEERRRRRR…