Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verdachten gepresenteerd op -Waarom?- 9 mei

• gerd

Dat ze goed fietsen als argument tegen de Astana's ??

Klinkt mij inderdaad zeer plausibel.

Kijk eens wie er de laatste veertig jaar goed kon fietsen in de grote Ronde wedstrijden. En kijk dan eens wie er in diezelfde periode door de mand gevallen is voor doping. Als je in de pers regelmatig leest dat Van Impe de enige cleane Tourwinnaar is van de laatste 40 jaar, dan is dat inderdaad geen sluitend bewijs, maar toch een serieuze indicatie.

Kijk eens wie er de laatste 15 jaar goed kon fietsen in het rondewerk: Casagrande, Pantani, Ullrich, Heras, Hamilton, Landis, Virenque, Zuelle, Dufaux, Riis, Oegroemov, Rumsas, Vinokourov, Basso, Simoni…rarara wat hebben ze gemeen…

Je vergeet de beste van allemaal Gerd…

Ach ja die cleane Amerikaan met ploegmaats zoals Heras, Landis, Hamilton…die man die al die pakhazen in zijn eentje vernederde…

Nu ik eraan denk Astana, is dat niet Bruyneel en welke renners uit bovenstaand rijtje hebben of voor Astana of voor Bruyneel gereden ?

Blijf maar verder dromen jongens.

• 3000

ASTANA doet er alles aan om een clean team te zijn. Denk maar onder andere aan het ontslag van Goessev en Ivanov vorig jaar. Afwijkende bloedwaarden… Of dachten jullie echt dat ASTANA zulke renners gewoon lieten gaan?

• Art

UCI schrikt van bericht over lijst met dopingzondaars

AMSTERDAM - De internationale wielerunie UCI heeft geschrokken gereageerd op het bericht dat de bond voor aanvang van de Giro d'Italia een lijst met dopingzondaars zou publiceren.

Volgens de UCI is woordvoerder Enrico Carpani verkeerd geciteerd door The Guardian.

De Britse krant meldde dinsdag dat de wielerbond voor de start van de eerste grote ronde van het jaar meerdere dopingzondaren zou ontmaskeren aan de hand van het in 2008 in het peloton geïntroduceerde biologisch paspoort.

Een dag later benadrukt de UCI dat het nog helemaal niet duidelijk is of er daadwerkelijk renners zijn van wie gezegd kan worden dat zij honderd procent zeker doping hebben gebruikt.

Tegenover Sportweek laat Carpani weten dat het wel goed mogelijk is dat er voor de start op negen mei in Venetië een aantal zaken aan het licht komen.

• Sjors

Ik snap wat je bedoelt gerd. Toch is doping nog nooit zo'n item geweest als nu.

Maar ik weet het ook allemaal niet. Ik heb telkens de schone sport verdedigt, maar ik ben nu wel echt uit die waan. Ik hoop nu dat het, al hoeft het niet veel te zeggen, schoner dan ooit is.

• anti-dope

Astana? Is dat niet die ploeg die opgebouwd werd uit de resten van de befaamde dopingploeg Liberty Seguros. Verder de ploeg van Vino en Kascheskin, waar de Kazachen vrolijk geld naar de ploeg pompten voor alle bloedtransfusies