Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Problemen binnen Rabobankploeg!

• gerd

Wat ik wel een beetje ironisch vind, is dat verschillende mensen Lotto hier als een model zien, terwijl bij ons in België in dramatische termen over het presteren van Lotto wordt gesproken. Zoals steeds zal de waarheid wel ergens in het midden liggen zeker.

En dat verhaal van Dekker over Knebel die staat te juichen omdat Lotto niet wint. Als dat waar is, dan is dat toch wel zielig (moet ineens terug denken aan de verhalen van de Vlaamse hooligans…hier heb je dan een man met een voorbeeldfunctie die zich ook niet bepaald netjes zou gedragen). Anderzijds zou Dekker zo'n dingen beter niet vertellen. Als je verstandig bent, vertel je dat verhaal na een grote overwinning.

Zoals gezegd in een ander topic: ik hoor de laatste dagen dingen over Dekker die mij zwaar tegen vallen. Ik hoop dat ze uit de lucht gegrepen zijn.

• DeRosa

Dat de Rabo ploeg geen grote kampioenen huisvest dat klopt maar de bankploeg doet veel meer dan de Pro-ploeg voeden. Het is nog steeds een hele belangrijke ploeg binnen de wieler wereld vanwege zijn nooit aflatende pogingen op een talenten opleiding te laten floreren ondanks de vele negatieve berichten door volgers en critici. Ook ik zou graag meer overwinningen willen zien maar dat is niet altijd op afroep te realiseren. Er kan een hoop over de bank ploeg gescreven worden maar het is een hele balangrijke sponsor, ook voor ons wielergekke.

Wat ze allemaal doen om het fietsen populair te maken en de om de jeugd aan het wedstrijd fietsen (in alle wieler takken) te krijgen dat zullen we node miseen als de bank gaat stoppen met sponsoring van deze sport. Ik weet ook wel dat dit niets te maken heeft met overwinningen van de Pro ploeg maar om de ploeg zomaar in een hoek te zetten is van een kortzichtige gedachte gang.

De wieler organisaties zijn erg content met de bankploeg en laten wij dat nu ook eens proberen……uiteindelijk is het ook de vraag of WIJ dan wel meer zouden verdienen…..

• JW

Mensen die op dit moment Lotto als modelploeg zien hebben m.i. dit seizoen maar weinig wedstrijden gezien en weinig nieuws gevolgd. Hun voorseizoen was dramatisch, en pas de laatste belangrijke wedstrijden rijden ze in de kijker. En juist op dat moment wordt er in de pers door vedetten (juist de nieuwe aankopen Gilbert en Dekker) modder naar hun kopman gegooid.

Zo'n ploegleiding is in zo'n geval niet te benijden (en zou snakken naar de betrekkelijke rust in het Rabokamp).

• Soigneur

Typisch Televaag verhaal….voorbeeld van erg slecht journalistiek bedrijven.

Tot nu toe is het weer een typisch Rabo jaar, waarin ze qua resultaten erg afhankelijk zijn van Freire….Maar wat heb ik genoten van hun rijden!!

Ze hebben op een enkele wedstrijd na overal initiatie genomen. Dit in tegenstelling tot de hier eerder genoemde Silence ploeg (die overigens in de klassiekers zich beter plaatsten….wie noemde dat ook alweer scorebord journalistiek).

Het is overigens ook zo dat Rabo (net als Silence) ook een rondeploeg heeft dit in tegelnstelling tot QuickStep waar het budget gespendeert wordt aan louter klassieke renners (overigens hebben ze wel een aantal leuke ronde talenten; Devenyns, Seeldraeyers en Cornu) of Astana die louter Ronde renners hebben. Verder hebben ze gelukkig oog voor het aantal nederlanders in de ploeg.

Over miskopen en zeggen dat ze andere renners hadden moeten halen kan je pas oordelen indien je de salarissen van deze renners ken.!!!

• Henk

Wanny schreef:

>

Maar nog nooit podium eindklassement

> en als we onze Deense bedrieger niet meetellen 1 dagje gele

> trui.

Mooie tegenstelling in deze zin. Als je de gele truien van Rasmussen niet wil meerekenen, dan moet je wel zo eerlijk zijn dat er wel een Raborenner het podium van de Tour heeft gehaald.

• gerd

ale gertjeee

• zomaar

JW je geeft me de indruk dat ja alles recht wil praten wat betreft het voorjaar voor de Raboploeg. Ik ben het niet eens met alle beweringen over/tegen Rabo maar dit voorjaar vind ik de resultaten tegen vallen. Had ik er meer van verwacht?, nee met de renners die gehaald zijn weet je van te voren dat het lastig gaat zijn tegen ploegen als Quick Step etc.

En dan kom ik meteen bij iets waar ik nu nog niets over gehoord heb? De sportieve leiding de heren Breukink, Dekker en Maassen bijv.?

Zij hebben de nieuwe aankopen gehaald.Waarom geen afmakers zoals Hushovd of Steegmans?

In het voetballen word de manager er na slechte resutlaten uit gestuurd. In mijn ogen vaak te voorbarig maar ik heb het gevoel dat een frisse wind in het ploegleidersgilde van de Rabobank wonderen kan verrichten.

De beste ploegleider van Nederland zit bij Cervelo. Waarom halen ze Van Poppel niet en maken ze mannen als Van der Poel of Rolf Sorensen geen assistent ploegleider?

Mannen als Breukink, Maassen en Van Howelingen zitten er al een eeuwigheid. Als je ze hoort praten merk je meteen dat er geen bezieling, ambitie meer is. Ze vinden het leuk om dit werk te doen, ze worden ervoor betaald en ze doen wat er van ze gevraagd wordt. Maar met die mentaliteit ga je niet dat beetje extra uit de renners halen. We kunnen Knebel de schuld geven of de renners maar de ploegen die winnen op dit moment hebben gewoon een veel betere ploegleiding. Kijk naar ploegen als Quickstep, Cervelo en Columbia. Daar is het management gewoon beter voorelkaar. Je ziet dat deze ploegen gewoon beter functioneren.

• Vlugge Japie

Van http://www.tdmagazine.nl uit een interview van thijs zonneveld met TD

“Ik heb mijn handen al vol aan mezelf. Bij Rabo is dat overigens veel minder het geval. Na de Amstel werd ik door verschillende mensen gebeld dat de grote Rabo-baas Harold Knebel na de finish stond te dansen van geluk en riep dat Silence-Lotto wéér met lege handen stond. Terwijl ze zelf ook maar derde worden met Gesink. Ben je dan zielig of niet?’”

• Marijn

“”“”Kies dan voor een Nederlandse ploeg en neem genoegen met minder resultaat“”…….

hahaha

(joh!? zelfs dan (!) lopen jij en “”mister know it all“”: Ron…te zeuren)

Klets toch geen onzin…

Wat een gedoe en meningen rondom de raboploeg. Het hele voorjaar is zolang ik naar wielrennen kijk een prooi voor de belgische ploegen… waarom rijden die toppers in belgie/frankr/italie (chavanel/gilbert/rebellin), waar je het over hebt, juist niet voor een nederlands ploeg. Uiteindelijk draait het in ONS land niet om een fuckin voorjaar!

Al sinds jaren gaat het uiteendelijk om wat de ploeg presteert in de grote rondes……

Als wij nederlanders het over goede renners hebben dan praten we over de mannen van de GROTE rondes……bergklassementen….etappes….rode lantaarns

Toch niet wie vorig jaar of de jaren ervoor de Waalse Pijl won..? Er zijn ontzettend wielerkenners die niet eens weten dat Knaven ooit Parijs-Roub won…..

Voor de wiellergekke Belgen is dat voorjaar Walhalla…..Fransen kiezen alleen voor competitieties en koersen in Frankrijk….

Wij praten alleen over Jan Janssen, Joop, de Breuk, Raas, de 3 etappes van Erik Dekker, Rooks en Theunisse op Alpduez, etc…….nimmer over een voorjaarklassieker!

Joh….de raboploeg is veranderd in een ploeg die naar mijn mening beter mee kan gaan komen in de grote rondes dan jaren voorheen. Talent zit er voldoende, nu moeten ze nog ff groeien, volgend jaar Thomas terughalen en binnen 5 jaar doen we weer mee in de grote rondes….

• Distel

Leuk om Lotto erbij te trekken

Als er een ploeg waar gebrek aan interne communicatie tot kunst is verheven, dan is het wel bij Lotto. Vaak moesten renners of ploegleiders uit de krant vernemen dat ze konden opkrassen