Nee, die Steegmans is een afmaker.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBijna alles in het stuk in de Telegraaf is te bestempelen als onzin. Het enige dat ik niet kan begrijpen is dat een renner als Nuyens met veel bombarie wordt binnengehaald als de grote hoop voor de voorjaarsklassiekers. Hij heeft nog nooit een koers van enige betekenis gewonnen (en ja, de Omloop vind ik geen koers van enige betekenis) en is bovendien een totaal nietszeggende renner die vrijwel de gehele koers een beetje achteraan het peloton bengelt. Daarnaast kun je Nuyens voor de helft van het voorjaar afschrijven vanwege die pollenallergie, dus feitelijk is ‘ie in het voorjaar alleen beschikbaar voor de periode februari - maart. Erg mager. De opmerking dat ’ie niet alleen op die periode afgerekend moet worden is dus volstrekt onjuist. Je kunt hem alleen maar op die periode afrekenen, waar anders op? Armstrond en Ullrich werden ook alleen op de tour afgerekend.
Wat mij betreft gooien ze Nuyens eruit en maken ze daardoor plaats voor een renner die misschien niet wint, maar wel in beeld rijdt en wat uitstraalt. Ofwel: mee Brammetjes en Ludo's.
(Opbouwende) kritiek is altijd prima, ook op Rabo. En die valt ook best te leveren. Zo was de WP van afgelopen woensdag uitgesproken slecht, zonder kopman met kansen.
Niemand die probeerde in een vroegtijdige aanval zijn kans te zoeken, niemand die meesprong met vluchters, dan kun je m.i. beter maar helemaal niet van start gaan ! Ook de ploegleiding was hier behoorlijk teleurgesteld over.
Afmakers kopen is niet zo simpel, die wil iedereen. Als je Steegmans drie maanden geleden had genoemd was het misschien logisch, maar op dit moment zou het hier een miskoop worden genoemd. Dan had je toen Haussler, Farrar etc. moeten noemen; voorspellen blijft lastig.
Quickstep en Cervelo zijn toch vooral voorjaarsploegen.
Waarbij Cervelo al vroeg nog extra zijn best moest doen om startrechten te krijgen. De ploeg lijkt hierdoor momenteel al een beetje opgrbrand. Haussler en Hushovd laten de Giro schieten omdat ze hard aan rust toe zijn. Sastre lijkt me onvoldoende om de ploeg in grote rondes te kunnen dragen.
Columbia is een ploeg met veelwinnaars, waarvan ook veel in kleinere koersen. Erg veel sprinters ook, maar of ze in de grote rondes mee kunnen doen voor een podium met Albasini, Lövkvist en Rogers, lijkt me te betwijfelen.
Ik zou niet weten waarom het management in deze drie ploegen zo veel beter is. 't Is ook afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Persoonlijk denk ik dat Rabo helemaal niet zo slecht heeft ingekocht. Waar nog bijkomt dat er de laatste jaren elk jaar weer één of twee talenten uit de eigen opleiding overgaan, die veelbelovend zijn. Gesink, Mollema, Leezer, Boom, Bos, dat blijft zo maar doorgaan. M.i. reden genoeg om optimistisch te zijn.
.
Rabobank heeft in ieder geval een van de grootste budgetten. En voor dat budget winnen ze te weinig. Het is niet realistisch om ineens grote zeges te eisen van hardwerkende “groeiende” renners. Nee dan had rabo anders moeten inkopen want nu hebben ze op bijna elk parcour een goede selectie maar geen winnende selectie.
Het voorjaar is zeker een peiler van het seizoen van Rabobank en ondanks mooie koers vallen de uitslagen toch niet mee. Een etappe in de tour, veel oranje supporters en de bank is weer blij.
Maar die Knebel is inderdaad een fan die zichzelf lekker tussen de renners posteert. En zo zijn droom naleeft. Maar hij dient beter zijn taken op zich te nemen en afstand te nemen van hetgeen waar hij geen verstand van heeft. Stel je voor dat zijn renners dromen en hun taak links laten leggen. Dat zal een flinke boete betekenen. Het is beter als meneer Knebel die zich na de AGR belachelijk heeft gemaakt met zijn reactie naar TD en Silence toe, weer een baan gaat zoeken en zijn hobby als hobby gaat beleven.
Verder wil ik de Rabo jongens veel succes wensen er komen nog mooie wedstrijden aan, kritiek is er altijd.
Volgens mij heeft De Telegraaf nog altijd alle primeurs. En was deze vroeger al degene met de lekkende informatie over Raas en hadden zij als eerste nederlandse media de informatie die Rasmussen in de Tour fataal was.
En ook het boetesysteem stond als eerste in die krant. Een teken dat ze uitstekende bronnen hebben.
Ja, Rabobank heeft één van de betere budgetten.
Ja, ze horen bij de ploegen met de betere renners.
Ja, ze hebben het tot nog toe enigszins af laten weten.
Maar nu al zo gaan emmeren, al voordat zelfs maar de voorjaarsklassiekers afgelopen zijn, jemig zeg. Hoe vermoeiend is dat wel niet. Ik ga slapen, doei.
Heel knap gedaan Gerd…in een topic over rabobank het vermeende dopinggebruik van TD aanstippen. Briljant geprikt. met name je zware teleurstelling spreekt me erg aan, er is namelijk heel veel aan de hand nietwaar? positieve dopingtesten, bonnetjes die hij zelf betaald heeft, fotó's van thomas in Wenen, Thomas hand in hand met Fuentes. Dat ie nog aan trainen toekomt!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?