Gertjan (ik zal je zo maar aanspreken), jouw reply verdient de reactie die JW gegeven heeft, maar ik heb beloofd om er inhoudelijk op in te gaan.
Welnu, dat zal ik doen.
Dat Raymond Kerckhoffs buitengewoon ingevoerd is binnen de Rabobank-gelederen bestrijd ik niet (per slot van rekening zul jij hem die preferences wel gegeven hebben), maar het stukje van Raymond toont mij nu juist aan, dat Knebel Kerckhoffs, in tegenstelling tot zijn voorgangers, niet voortrekt en De Telegraaf geen onverdiende voorsprong geeft. Dat zint Kerckhoffs vast niet, zodat hij nu met zo'n ontzettend ongenuanceerd stuk komt.
Journalistiek een gedrocht en Raymond Kerckhoffs, die ik op zich een goede journalist vind, onwaardig.
Je kunt van Knebel vinden wat je wilt (hij mag inderdaad best wat minder op de voorgrond treden), maar zo slecht als door RK wordt gesuggereerd doet hij het niet.
De prestaties van de ploeg werden in maart nog bejubeld. Langeveld en de ploeg reden geweldig in Het Nieuwsblad, maar misten de winst. In Parijs-Nice reden Langeveld en co het gehele peloton, op 3 renners na, aan gruzelementen.
Iedereen was laaiend enthousiast (en terecht). Enig kritiekpunt was in beide gevallen het missen van de winst. Maar ach, die winst zal snel komen dacht iedereen. Velen zijn die indrukwekkende seizoenstart echter weer vergeten.
Joost Posthuma wint de Ruta de Sol, Menchov een ander Spaans rondje en Weening en Clement worden 3 en 4 in het eindklassement in verschillende Spaanse rittenkoersen. Posthuma en Leezer worden 2 en 3 in De Panne, Flecha excelleert in Vlaanderen en Parijs-Roubaix, maar heeft pech. Gesink wordt heel mooi 3e in de Gold Race.
Op zich prima prestaties.
Waarom wint Rabobank geen klassiekers? Pech (Flecha, Langeveld), nog net niet goed genoeg (Langeveld, Nuyens, Gesink), blessures (Freire, Gesink).
Je kunt toch niet zeggen dat Rabobank teleurstelt. Okay, in de Waalse Pijl was het niks, maar in de andere koersen werd toch voorin meegestreden.
Als zelfs het niet winnen van een klassieker (op 5 kansen in het voorjaar) al een reden is om een ploeg compleet af te branden haak ik af.
Gertjan, jouw argumenten raken de actualiteit in het geheel niet, maar borduren slechts voort uit jouw negatieve ervaringen in het verleden. Elke Rabo-bobo is in jouw ogen van inferieure kwaliteit. Elke tegenvallende koers is voor jou reden om Rabobank zwart te maken. Ik kan daar echt geen enkel respect voor opbrengen, zeker niet zolang je het op de man speelt (Knebel is nu jouw slachtoffer) en zelfs durft te beweren dat de bank op het prikbord allemaal verdedigende Rabovriendjes heeft ingehuurd. Klinkklare nonsens en zelfs een laag-bij-de-grondse beschuldiging!
Je bent een intelligent man, je moet echt beter weten.
JW roept ergens dat de echte conclusie aan het eind van het seizoen moet worden getrokken. Daar sluit ik me bij aan. Ik ben echt niet vrij van kritiek op Rabobank, maar acht het not done om nu al de ploeg te kastijden. Ze hebben alle kans op een goede rest van het seizoen, na een tot dusverre alleszins bevredigend voorseizoen.