Nou je haalt precies een punt aan. Cervelo wilde zich bewijzen en was dus super gemotiveerd. Maar het was een nieuwe ploeg met een verzameling van renners die in eens voor elkaar door het vuur gaan en goede resultaten neerzetten. Kortom daar is de boel wakker geschud en geinspireerd. Natuurlijk zijn Hausler en Hushovd opgebrand ze hebben een super lange piek gehad van Oml van Nieuwsblad tm Parijs-Roubaix. Die pakken nu hun rust en staan er straks weer in de Tour.
Een goede ploegleiding weet de boel op scherp te zetten, een vernieuwende aanpak met nieuwe mensen zal dit eerder weten te bewerkstelligen dan de ploegleiders die er al een tijd zitten. Dit is gewoon een feit.
Kijk naar de aanpak binnen Columbia daar hebben ze oog voor alle details en zijn ze heel professioneel bezig. Dan kun je de resultaten toeschrijven aan het hebben van veel winners maar ik denk dat het met beleving en structuur te maken heeft. Zabel die daar op freelance basis Cavendish begeleidt voor Milaan-San Remo dat heeft volgens mij effect. Ze zijn daar niet bang om te experiementeren en andere ploegleiders erbij te halen uit andere ploegen. Bij de Rabobank heerst de angst en dit is een slechte raadgever.
De ploegleiding bij Rabobank haalt uit deze groep renners niet wat er in zit.
Er zit veel talent dat ben ik met je eens maar ik zie het niet gebeuren dat deze talenten echt het maximale er uit halen onder deze ploegleiding. Je kunt deze ploeg lekker voort laten kabbelen en waarschijnlijk redden Menchov, Freire en hopelijk Geesink met een paar goede resultaten in de Tour de meubelen. Met resulten zoals een ritzege en een top 5 in het alg. klassement. Jij bent dan misschien tevreden maar ik kijk toch vooral wat er echt mogelijk is….