Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Problemen binnen Rabobankploeg!

• Chupa ruedas

Ik kan en wil niet beoordelen hoe Knebel dagelijks werkt. Maar de feitelijke constatering van blijkbaar Raymond Kerckhoffs deel ik: dit is het meest anonieme jaar van Rabo. Niet alleen het aantal overwinningen, maar ook de kwaliteit ervan blijft achter bij de doelstellingen, het in de ploeg gestoken budget en bij andere ploegen in het peloton.

Van de aankopen kon je op je vingers nagaan dat die geen overwinningen gingen brengen. Allemaal leuke coureurs, maar niet wat Rabo nodig heeft: een afmaker. Terwijl die wel op de markt waren: Hushovd, Rebellin. De talenten hebben geen stap vooruit gezet, op de derde plaats van Gesink na.

Mijn stelling blijft: met dit budget moet je een ploeg op de been kunnen brengen die in elke koers, net als zoveel andere ploegen van het gelijke niveau, voor de overwinning rijdt.

• zomaar

Nou je haalt precies een punt aan. Cervelo wilde zich bewijzen en was dus super gemotiveerd. Maar het was een nieuwe ploeg met een verzameling van renners die in eens voor elkaar door het vuur gaan en goede resultaten neerzetten. Kortom daar is de boel wakker geschud en geinspireerd. Natuurlijk zijn Hausler en Hushovd opgebrand ze hebben een super lange piek gehad van Oml van Nieuwsblad tm Parijs-Roubaix. Die pakken nu hun rust en staan er straks weer in de Tour.

Een goede ploegleiding weet de boel op scherp te zetten, een vernieuwende aanpak met nieuwe mensen zal dit eerder weten te bewerkstelligen dan de ploegleiders die er al een tijd zitten. Dit is gewoon een feit.

Kijk naar de aanpak binnen Columbia daar hebben ze oog voor alle details en zijn ze heel professioneel bezig. Dan kun je de resultaten toeschrijven aan het hebben van veel winners maar ik denk dat het met beleving en structuur te maken heeft. Zabel die daar op freelance basis Cavendish begeleidt voor Milaan-San Remo dat heeft volgens mij effect. Ze zijn daar niet bang om te experiementeren en andere ploegleiders erbij te halen uit andere ploegen. Bij de Rabobank heerst de angst en dit is een slechte raadgever.

De ploegleiding bij Rabobank haalt uit deze groep renners niet wat er in zit.

Er zit veel talent dat ben ik met je eens maar ik zie het niet gebeuren dat deze talenten echt het maximale er uit halen onder deze ploegleiding. Je kunt deze ploeg lekker voort laten kabbelen en waarschijnlijk redden Menchov, Freire en hopelijk Geesink met een paar goede resultaten in de Tour de meubelen. Met resulten zoals een ritzege en een top 5 in het alg. klassement. Jij bent dan misschien tevreden maar ik kijk toch vooral wat er echt mogelijk is….

• Gertjan

Om koersen te winnen heb je vrienden nodig in het peloton. Die heeft ijdeltuit

Knebel nooit gehad en hij zal ze door zijn gedrag ook zeker niet krijgen. Raymond Kerckhofs is buitengewoon goed ingevoerd binnen de Rabobank-gelederen en slaat opnieuw de spijker hard op z'n kop. Maar de Rabobank-censuur op dit prikbord werkt weer op volle toeren evenals de vele Rabobank-medewerkers die

ingehuurd zijn om kritiek op hun baas hier zo maximaal mogelijk te pareren. Kom op bankiertjes, kijk weer eens naar wie er voor je loket op je staat te wachten!

Want die “wachtenden” betalen uiteindelijk de alsmaar oplopende rekening van de wielerploeg. (Benieuwd hoelang dit bericht door de censuur getolereerd wordt).

• Cyclad

Ik reageer op m'n werk nooit, maar nu heel even wel: onze ouwe getrouwe Rabohater Pieter Hubert noemt zich nu gertjan.

'k Zal later nog wel inhoudelijk reageren, 'k wil jullie alleen duidelijk maken dat het altijd dezelfde notoire frustie is die pek en veren uitstort over Rabobank.

Het is maar dat jullie het weten.

• Proost!

Deze reactie vind ik toch wel erg laag bij de grond. Als je geen ballen hebt kan je altijd nog op de man spelen. Hoewel ik niet werk reageer ik later nog inhoudelijk.

• JW

Wat is er dan volgens jou écht mogelijk ?

• JW

Raleigh, je begrijpt totaal niet waar Gerd op doelt. Niet de dopinggeruchten, maar:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=882981&t=882909

Als je hier wat vaker leest zou je moeten weten dat Gerd zeker niet de man is van snelle sensatieberichten !

• JW

Zoiets giftigs lezen is als het trappen in een hondendrol: je kunt tien keer je schoen afvegen maar het blijft stinken.

• Cyclad

Jouw reactie laat ik voor wat die is, Proost. Het zal wel zo zijn dat je een stuk historie hier gemist heb. Enfin, je kunt me mailen.

• Cyclad

In tegenstelling tot Proost snap jij het wel, JW.