Joaquin Rodriquez
Pfannberger
Knees
Tony Martin
Chris Sorensen
Siutsou
Trofimov
Gerrans
Szmyd
De la fuente
Hesjedal
Vansummeren
Zandio
Seeldraeyers
Kessiakoff
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk ben het grotendeels met je eens. Natuurlijk moet daarbij ook de doorstroming vanuit de continentalploeg door blijven, hopelijk met Van Winden en Vermeltfoort komend seizoen. Casar lijkt me echter niet zo'n goede optie, die man zal vrij duur zijn en is niet gewend om voor anderen te rijden. Dan liever een Lövkvist, die in kleinere rondes korte uitslagen kan rijden en zichzelf in de grote rondes als meesterknecht kan manifesteren. Ook lijkt Allan Davis me een goede optie voor als Freire oud en versleten raakt, tenzij Bos en Vermeltfoort natuurlijk grote stappen gaan maken. Een Haussler lijkt me wat dat betreft een te groot risico m.b.t. doping.
Waarom zou Rabobank zich eigenlijk minder moeten richten op de kasseien? Die koersen zijn wel live op televisie en hebben voor de sponsor waarschijnlijk net zoveel of misschien wel meer belang dan pakweg de Tirreno of Ronde van Baskenland. Laat Nuyens en Flecha maar eens vertrekken en zorg dat je met Maaskant(!) en Langeveld twee goede jonge Nederlanders in de frontlinie hebt, gesteund door een paar sterke allrounders als Tankink, Posthuma en Tjallingii. Winnen zal altijd moeilijk zijn, maar meedoen lijkt me essentieel, gezien de tv-impact.
Het is natuurlijk een onmogelijke vraag van Blueprint om beter te weten dan goed ingevoerde managers. We zijn buitenstaanders, die wel het eindresultaat kunnen beoordelen maar geen inzicht in de weg naar die resultaten.
Desalniettemin een interessante vraag.
Dit jaar waren de door Knebel geformuleere doelstellingen: een voorjaarsklassieker winnen, presteren in de Tour en Nederlandse wielrenners laten doorbreken. In het licht van die doelstellingen kun je vaststellen dat het transferbeleid bij Rabo niet in orde is. Na het vertrek van Boogerd, Rasmussen en Dekker zijn geen renners van gelijk niveau aangetrokken. Met de transfers van deze winter ging dat ook niet lukken, dat kon je mijlenver zien aankomen. Nuyens, Garate, Stamsnijder, Tjallingii, samen haalden de nieuwe renners in 2008 nul overwinningen.
Ik vind dat mensen snel tevreden zijn met die ene kansloze aanval in de Omloop, die ene keer dat Clement wat heeft laten zien en die ene podiumplek in al die belangrijke koersen. Zeker gezien het budget en zeker gezien het feit dat andere ploegen het ook/wel kunnen. Quick.Step valt ook aan en wint.
Dus wat moet er veranderen? Meer durf en kwaliteit in de scouting. Zo moeilijk is het niet, want wij Waldorfs en Stettlers wisten ook wel toen de transfers duidelijk waren dat je daarmee ook de oorlog niet ging winnen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?