Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank: hoe moet het dan wel?

• Sub Culture

Net als bij Lotto is het in vraagstellen van het huidige Rabobank een overdreven reactie.

Tuurlijk draait sport om winnen. Maar de fans stellen zich soms dusdanig buitensporige verwachten van een ploeg en specifieke renners en als die niet worden ingelost, is het slechste wat je kan doen, beginnen twijfelen en het systeem omgooien.

Rabobank is gewoon een ploeg die zich op alle terreinen weet te manifesteren. Ze kunnen mee de koers maken op al die terreinen, hun enige probleem is dat ze te weinig echt winnaars hebben.

• anti-dope

onmiddellijk exit Knebel. Onbegrijpelijk dat die man zo zijn gang kan gaan. Verder Garate gratis terug naar Quick Step brengen, desnoods die je er nog wat geld bij.

• anti-dope

Verder betere mentale begeleiding. De renners van nu rijden als een stel pannenkoeken in het rond.

• Tom

Het wielrennen aan de professionals overlaten.

• gerd

Een paar opmerkingen.

Rabobank doet het volgens mij heel goed als je er rekening mee houdt dat de kopman gekwetst was.

Verder toch wel onredelijk hoge verwachtingen voor de buitenlanders. Ik wist niet dat er in Nederland zo veel xenofobe mensen waren, of moet ik zeggen dat er zoveel xenofobe wielerliefhebbers zijn.

Laten we even kijken naar enkele buitenlanders:

Menchov: twee Vuelta overwinningen. Moet ik meer zeggen ?

Freire:één van de beste renners ter wereld.

Flecha: super aantrekkelijk renner die weinig wint maar geweldig geliefd is bij de wielerliefhebbers. Als Rabobank hem laat gaan, dan rijdt hij volgend jaar voor Quickstep. had Parijs-Roubaix kunnen winnen.

Niermann: één van de beste knechten ter wereld voor het rondewerk.

Nuyens: inderdaad geen winnar, maar toch achtste in de voor Rabo belangrijkste ééndagswedstrijd. Is dit zo slecht ? Denk het niet.

Beoordeel bijvoorbeeld Gesink en Langeveld eens met dezelfde strenge criteria…wat wonnen zij al dit jaar ? Dan zou je even goed of misschien nog eerder kunnen zeggen dat het de Nederlandse renners waren die faalden. Persoonlijk vind ik dat ook onzin. Maar probeer die oefening eens te doen. Stel een paar objectieve criteria op om de renners te beoordelen en pas die dan eens toe op alle renners….probleem is dat buitenlandse renners om één of andere reden steeds veel strenger beoordeeld worden.

Verder: kunnen wij de renners wel beoordelen ? Wij hebben geen idee welke directieven ze kregen. Misschien heeft bijvoorbeeld Flecha perfect uitgevoerd wat van hem gevraagd werd.

En dan nog wat losse opmerkingen. Als Lotto-fan ben ik niet direct een groot liefhebber van Quickstep, maar ik vind het eigenaardig dat mensen zich ergeren over de dominantie van Quickstep en niet over die van Astana. Astana doet net hetzelfde als Quickstep, maar geen hond valt daarover.

Sommigen zouden willen dat Rabobank Leipheimer binnen haalt. Die man is een paar jaar geleden verguisd. Wacht even gerd, als ploegleider…ik dacht dat Rabobank een clean imago wilde…dan moet je Leipheimer niet binnen halen. Die komt immers van Astana en US Postal…

Hoe moet het dan wel ??? Zoals nu.

In het hedendaagse peloton zijn er maar weinig winnaars zoals Boonen en Devolder of Cunego en Valverde voor het andere werk. Als je die niet kan binnen halen en als je dan de pech hebt dat Freire gekwetst is, dan moet je je niet teveel illusies maken.

Uitsmijter.

Ik hoop voor Gesink dat hij voor 2011 de Tour wint (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt). Ik hoop voor Lotto dat hij de Tour dan nog niet gewonnen heeft. want dezelfde mensen die hem nu ophemelen zullen hem dan even onwaarschijnlijk afbranden. Dan kan hij zoals Dekker rustig herbronnen bij Lotto en daar potten breken (let maar op Dekker). Zal dat dan de schuld van de ploegleiding van Rabobank zijn ? Neen, van de “fans” die niet weten wat wielrennen is.

• Bakali Bakee

Bij deze verleen ik je namens mijzelf (Bakali Bakee) een Nederlands staatsburgerschap wegens je opmerkelijke berichten om jullie harkerige Noorderburen in een positief daglicht te stellen (niet positief als in betrapt trouwens).

Welkom gerd !

Op Nederlandse les hoef je niet trouwens, dat gaat prima.

Heb je al eens haring van de staart gegeten?

• Goozzer

Laten we hopen dat Gesink de Tour wint. Hij is een van de gelukkigen die de basisaanleg voor een dergelijke prestatie heeft. Met Leipheimer als (extra) speciale begeleider, waardoor nóg specifieker getraind en voorbereid kan worden - juist ook met al die bij US Postal en Astana opgedane kennis - zal de kans op zo'n overwinning in een grote ronde er zeker niet kleiner op worden.

Áls er een gebied is in het wielrennen waar de componenten basisaanleg én superprofessionele voorbereiding bepalend zijn, dan is dat wel het grote ronde werk. In eendagskoersen is de factor ‘vorm van de dag’ belangrijker en is het vooral ook een kwestie van actie en reactie…

Overigens snap ik je sneer naar de Bruyneelploegen (en Leipheimer) niet goed. Natuurlijk is het zo dat zij zich hebben toegelegd op het grote rondewerk. Daarvoor was zowel de benodigde kennis als het materieel aanwezig. Bij QSI is dat in feite natuurlijk niet anders, toch maakt het (maar misschien is het gevoelsmatig) een verschil. Hoe Boonen bijvoorbeeld Parijs-Roubaix won, dit jaar. Of zijn eerste RvV. Daar heb ik niets op aan te merken; geweldig. Echter, hoe Stijn Devolder nu al twee jaar onbedreigd naar de zege kan rijdein in Vlaanderen, dat is toch niet waarvoor ik naar wielrennen kijk. Een kwestie van persoonlijke smaak wellicht. Bij Astana creëert men voor de rondes een sterk team, maar men legt de koers niet plat. Uiteindelijk blinkt men vooral uit in het uitkiezen van het beste individu en dat indivdu zo goed mogelijk voor te bereiden. Als een ander individu, van een andere ploeg, beter is en zich beter voorbeidt dan heeft hij in een grote ronde álle kansen om gewoon te winnen. In een eendagskoers ligt dat vaak anders, zeker als een ploeg zijn overwicht zo uitspeelt…

Bovendien nooit is er bij de Bruyneelploegen iets gevonden cq. is daar een van de toprenners betrapt. Het lijkt me dus een uitstekende kennis- en ervaringsbak om uit te putten. Laat Gesink maar eens aan de slag gaan met trainingsschema's en trainingsmethoden van Armstrong en (nu) Contador (en Leipheimer). Ik ben er van overtuigd dat hij stappen zou maken en de Tour van 2011 plots helemaal zo'n vreemde doelstelling niet meer is…

Bij Rabobank heeft men met Gesink en uniek talent die zomaar eens vertrokken zou kunnen zijn voor een hele mooie carrière in het grote rondewerk. Het lijkt me dat je daar dan als ploeg ook álles voor gaat doen, op alle gebied. Het aantrekken van iemand met specifieke kennis, recente ervaring en vergelijkingsmateriaal, om op die manier het maximale uit zo'n talent te halen… Dat lijkt me dan geen gek idee. Wat zeg, dat lijkt me een basisvoorwaarde…

• Goozzer

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-509381/category/sport/

Sport(voetbal)journalist Iwan van Duren is naar eigen zeggen en enorme wielerliefhebber en voelt zich erg betrokken bij de Rabowielerploeg. Hij is ongelooflijk hard voor Rabobank, vooral naar aanleiding van de Waalse Pijl. (na ongeveer 10 seconden, meteen aan het begin dus). Mijns inziens wel een beetje kort door de bocht, daar hij Gesinks prestatie van de Amstel blijkbaar alweer vergeten is en geen rekening houdt met diens blessure voor de Waalse Pijl - als hij immers gewoon mee had kunnen doen, dan hat het er voor Rabo heel anders uitgezien…

Het tweede (échte) wielerdeel begint na 16 minuten. En gaat helaas slechts over het Bos-Impeyincident (en een klein beetje over het aantal grote rondestarts in Nederland de komende twee jaar). Geen enkel woord dus over Luik, een beetje jammer…

• Gertjan

A. Als sponsor veel meer afstand nemen van het sportieve element

B. Eindverantwoordelijke mag nooit vanuit de sponsor komen

C. Dat voorkomt ijdeltuitende zelfverheerlijking zoals nu

D. Verantwoordelijkheid aan (deskundige) ploegleiding overlaten

E. Drastisch snoeien in bancair/ambtelijk kostbare management-top

(Rabobank heeft de hoogste overheadkosten van alle profteams)

F. Niet blind staren op elk Nederlands “talent” en dat veel teveel betalen

G. Ervoor zorgen dat je weer vrienden in het peloton vindt

H. Hardop zeggen dat het je als Rabobank “gewoon” om het behalen van

zoveel mogelijk publiciteit gaat en niet langer de “fiets-heilige” uithangen

want vrijwel alles uit het originele Wielerplan is allang geschrapt

I. Elke Rabo-bobo/gast weren van de wielerploeg, zelfs Scheringa ziet niet naast

Louis van Gaal op de bank……

• GeorgeBush

De betere renners van vacansolei (Johhny Hoogerland en Bobby Traksel) inwisselen voor Bram de Groot en Rik Flens. Verder die halfgare Louis de Delaye of hoe die ook heet eruit keeperen, hij doet wel heel interessant in al die rabosport filmpjes over hoe goed de renners op hun tijdritfiets zitten en hoe goed zijn trainingsaanpak is, maar even tussendoor profwielrenners rijden zoveel koersen tijdens het seizoen dat ze toch voor 95procent hersteltrainingen doen. Kunnen ze beter de bondcoach Veneberg trainer maken of die van vacansolie Zeeman. Die Louis delaye heeft de renners veel te vroeg laten pieken, die laat ze op trainingswedstrijden 6uur a block trainen, zo;n Joost postuma was gewoonweg veel te vroeg in vorm ok, wint ie wel en rijdt ie leuk in de omloop van het volk, maar op de grote afspraken in de breedte is Rabobank op een Geesink na middelmaat zie het uci klassement waar ze onderaan bungelen