Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank Pro Team 2010

• dj

De Rabobankploeg is met name gebaat bij een lager verwachtingspatroon. Omdat de ploeg een Nederlands karakter wil houden en daarbij de doorstroming van Nederlands talent niet wil tegenhouden, ben je voor het grootste deel afhankelijk van Nederlandse renners. Zolang Gesink en Posthuma niet de grote wedstrijden winnen, kan Rabobank dat ook nauwelijks. Het is dat Freire en Flecha geadopteerd zijn als Nederlanders, zodat er nog wat gewonnen wordt. Zelfs een goede prestatie van Menchov wordt meestal afgedaan als onbelangrijk, omdat het geen Nederlander is.

Dus: behoud dat puur Nederlandse karakter en accepteer het huidige nivo; wat mij betreft een zeer acceptabel nivo. Of wordt een internationale topploeg en laat het opleiden over aan Skil en Vacansoleil.

• Noot

Ik zou Kirchen wel een welkome aanvulling vinden voor volgend jaar.

Goed in de Ardennen aardig eindschot, en kan ook nog wat betekenen in een grote ronde.

• Stephan

Die mannen zijn stuk voor stuk onbetaalbaar zolang Rabobank Freire en Menchov heeft. Doe je een van die 2 weg, verlies je weer ergens anders terrein en begint het gezeik daar weer over.

Gewoon zo laten dus, alleen Rodriguez zou een geweldige aankoop zijn waardoor ze op echt elk gebied overal mee zouden doen maar meer als hem zou ik er niet bij halen.

• gerd

Bijltjesdag op het prikbord.

Van mij moet er niemand weg, want Rabo heeft het heel goed gedaan als je er rekening mee houdt dat Freire gekwetst was (stel je Quikckstep voor zonder Boonen). Met Freire erbij hadden ook renners van iets mindere garnituur misschien de vrijheid gekregen om te ontsnappen.

Ik veronderstel dat de ronderenners voorlopig aan het ostracisme ontsnappen (hun beurt komt nog wel tenzij Rabo de Tour wint - alles wat minder is zal niet goed zijn voor met name Menchov).

Rabo heeft echte winnaars nodig zegt men en dan worden de Schlecks en Devolder genoemd.

Dit zijn drie kanjers, maar volgens mijn geen “winnaars”.

Winaars dat zijn renners zoals Cunego, Valverde, Boonen en Freire.

Dwz renners die met de wereldtop meekunnen in één of andere specialiteit en die daarnaast ook nog eens snel genoeg zijn om het in een groepje af te ronden.

Ik snap de roep om Joaquin Rodriguez niet, samen met Samuel Sanchez vind ik hem één van de meest overschatte wielrenners.

Mocht ik Rabo zijn ik gooide mij op Kim Kirchen, en Van Avermaet. Beiden zijn snel en hebben een ontgoochelend voorjaar achter de rug. Hun marktwaarde is dus gedaald. Toch zijn het mijns inziens winnaars. Was er met Kirchen niet iets aan de hand ? En Van Avermaet was nog te jong om kopman te zijn. Hij komt er echter wel.

Mocht in Van Avermaet en Kirchen zijn, dan bleef ik waar ik was. De reden: het gebrek aan geduld van veel Nederlandse fans. Als buitenlander ben je dan de pineut, zoals nu bijvoorbeeld Niermann en Paul Martens (misschien wel de beste Rabo-renner dit voorjaar, als je er rekening mee houdt dat hij geen kopman is).

Ik zou ook Kroon proberen binnen te halen. Eén van de toppers van dit voorjaar.

• kuiperinho

Laat ze maar eens beginnen om Lars Boom uit dat veld te halen. Dat lijkt me nou een jongen die kan winnen. Anders heb je alleen Freire en in mindere mate Brown .

Gesink komt toch nog duidelijk te kort helaas. Posthuma stelt altijd teleur in de grote koersen, zelfde voor Flecha. Weening heeft zich helaas niet doorontwikkeld, eerder de andere kant op. Langeveld vond ik ook zeer teleurstellend dit voorjaar in de grote koersen. En de rest heb ik totaal niet gezien die mag je wat mij betreft allemaal een hand geven op de jongere talenten na dan misschien.

En niemand in Nederland zit te wachten op Menchov.

• Art

Kuiperinho, heb jij het afgelopen jaar onder een steen geleefd?

• Goozzer

Ik zeg ook niet dat ze dat móeten doen. Ik zeg slechts dat die de renners wellicht eerder bij de Raboverantwoordelijken zullen opkomen - in termen van haalbaarheid cq. wenselijkheid - dan Quim Rodriguez…

• Goozzer

Échte winnaars, zoals de Schlecks, want die winnen me toch een hoop koersen, om gek van te worden…

Je hebt een prachtige nick, maar zo werkt het natuurlijk niet…

• Stephan

O god, ik zit nu serieus te twijfelen of ik hierop reageer. Aan de ene kant is jouw ontwetendheid zo groot dat ik er weinig aan kan veranderen, aan de andere kant vind ik die ontwetendheid en dan ook nog het lef hebben om hier te reageren zo irritant dat ik er op wil reageren. Maar gelukkig bespaar ik mezelf de moeite. :)

• Cyclad

Tja, zo zwart kun je het dus ook bekijken. Vergeleken met jouw reactie is zelfs George Bush nog positief.

@ gerd: Kim Kirchen zou ik een prima aankoop vinden, bij Greg van Avermaet heb ik dat goede gevoel niet.

Van mij mag Rabobank doorgaan op de ingslagen weg, het is mij wel duidleijk dat Rabobank klasse genoeg herbergt, de resultaten komen wel.

Mocht de ploeg zich willen versterken dan moeten het wel echte versterkingen zijn. Dat is Van Avermaet niet, Karsten Kroon toch ook niet (bovendien zit Kroon prima bij Saxo) , Kim Kirchen zou dat wel zijn.

En de Schlecks geen winnaars? Andy beweest gisteren het tegendeel.