Bijltjesdag op het prikbord.
Van mij moet er niemand weg, want Rabo heeft het heel goed gedaan als je er rekening mee houdt dat Freire gekwetst was (stel je Quikckstep voor zonder Boonen). Met Freire erbij hadden ook renners van iets mindere garnituur misschien de vrijheid gekregen om te ontsnappen.
Ik veronderstel dat de ronderenners voorlopig aan het ostracisme ontsnappen (hun beurt komt nog wel tenzij Rabo de Tour wint - alles wat minder is zal niet goed zijn voor met name Menchov).
Rabo heeft echte winnaars nodig zegt men en dan worden de Schlecks en Devolder genoemd.
Dit zijn drie kanjers, maar volgens mijn geen “winnaars”.
Winaars dat zijn renners zoals Cunego, Valverde, Boonen en Freire.
Dwz renners die met de wereldtop meekunnen in één of andere specialiteit en die daarnaast ook nog eens snel genoeg zijn om het in een groepje af te ronden.
Ik snap de roep om Joaquin Rodriguez niet, samen met Samuel Sanchez vind ik hem één van de meest overschatte wielrenners.
Mocht ik Rabo zijn ik gooide mij op Kim Kirchen, en Van Avermaet. Beiden zijn snel en hebben een ontgoochelend voorjaar achter de rug. Hun marktwaarde is dus gedaald. Toch zijn het mijns inziens winnaars. Was er met Kirchen niet iets aan de hand ? En Van Avermaet was nog te jong om kopman te zijn. Hij komt er echter wel.
Mocht in Van Avermaet en Kirchen zijn, dan bleef ik waar ik was. De reden: het gebrek aan geduld van veel Nederlandse fans. Als buitenlander ben je dan de pineut, zoals nu bijvoorbeeld Niermann en Paul Martens (misschien wel de beste Rabo-renner dit voorjaar, als je er rekening mee houdt dat hij geen kopman is).
Ik zou ook Kroon proberen binnen te halen. Eén van de toppers van dit voorjaar.