Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobank Pro Team 2010

• Goozzer

Als je Devolder haalt dan win je de RvV nog niet met zekerheid. Dit jaar had hij hem in elk geval niet gewonnen, als hij bij Rabo had gereden. Zijn ploegmaten (de huidige Raborenners dus) een stuk beter moeten zijn, om a la Saxo de deur op slot te doen. Bij QSI volstond Boonen om alles achter hem plat te leggen, al voor het tweede jaar op rij…

In bijna alle koersen is het vrij simpel: de koers wordt bepaald door een of twee renners, al dan niet gesteund door een sterk blok. Wil je in de kasseiklassiekers scoren, dan heb je Boonen nodig. Wil je dat doen in de heuvelklassiekers, dan zou ik Valverde (of eventueel Rebellin en weer in mindere mate Cunego) aantrekken. Met die mannen kun je de koers winnen, zij zijn bepalend voor het koersverloop en de uitslag…

Wil je etappekoersen winnen, dan trek Contador aan. Hij is bepalend en toonaangevend. Als je hem kunt aantrekken, dan ben je verzekerd winst…

Rabobank kan ongetwijfeld één van deze mannen aantrekken. Je moet alleen steeds keuzes maken. Het is óf óf, niet én én. Als je Contador - en ten minste één goede knecht - aan wilt trekken, dan zul je Menchov en wellicht Freire beide moeten dumpen. Bovendien zou het tot gevolg hebben dat Gesink in ‘de wachtkamer’ moet. Op zich zou dat de komende twee jaar nog niet erg geweest zijn, mijns inziens: hij had zich volledig kunnen richten op de Vuelta (2009, Assen) en de Giro (2010, Amsterdam). Rabobank kiest echter voor iets anders, omdat zij zich wel profileren als Nederlandse ploeg en nú een Nederlands toptalent in huis denk te hebben…

• repelsteeltje

Ballan zou niet verkeerd zijn.

en Di Luca zal toch ook graag nog eens wat topkoersen buiten Italië willen rijden.

• Goozzer

Di Luca is niet realistisch. Onzinnig voorstel derhalve..

Ballan misschien wel, maar dan zul je toch óf Freire weg moeten doen, om geld vrij te maken. Misschien dat je het met twee uit Nuyens/Flecha/Posthuma en dan nog bijvoorbeeld Tankink/Tjallingii ook kunt redden. Een Italiaan, die ook nog eens wereldkampioen is geworden is in Italië, halen….dat is geen sinecure.

Bovendien ben je dan nog steeds niet verzekerd van zeges. Het lijkt me niet dat Ballan een garantie is voor nóg 3 klassieke zeges, al helemaal niet zonder sterk blok…

• Soigneur

Het lijkt me overigens wel verstandig om voortaan te investeren in kwaliteit in plaats van kwantiteit. Met 30 renners op de loonlijst is je budget uiteraardt eerder op dan met 25 of 26 renners (zoals de meeste andere Protour ploegen)

• Stephan

Mans: Leef jij in een computer spelletje ofzo?

Je bredenering slaat echt nergens op.

Jij wilt Menchov weg doen? Omdat A. Schleck meer in beeld komt? Weet je, Contador komt ook vaker in beeld, ze moeten hem aantrekken!

Oké, en dan nu serieus. Menchov heeft dit jaar al Mucia gewonnen. Voor jou mischien volledig onbekent maar het is toch een hele prestatie. Daarnaast heeft hij 2x de Vuelta gewonnen en hoort hij bij de beste 5 klassements rijders van dit moment. Blijkbaar heb jij iets tegen hem want Menchov presteerd dit seizoen heel goed en gaat zeker zijn geld waard zijn.

Nu komen we bij Freire. Meervoudig wereldkampioen, meervoudig winnaar van Milan-SanRemo en vele tour etappes. Nu verzin jij maar eens een paar betere sprinters die beter zijn. Cavendish, Haussler, en dan houd het op. Dat Freire geblesseerd is kan iedereen overkomen. Wat zou Cervelo dit seizoen zonder Haussler zijn geweest: Niets. Wat zou Columbia zijn geweest zonder Cavendish: Heel weinig. Dus dat ze daardoor niet in beeld zijn gekomen heeft helemaal niets met de selectie te maken.

Ook jou kritiek op Clement is nergens op gebasseerd. Deze renner laat enorme potentie zien en is daardoor al meerdere malen in de media gekomen en niemand weet waar het met Clement gaat eindigen….

Je aanmerkingen op de ploeg voor de vlaamse klassiekers laat je ontwetendheid pas echt zien. Langeveld, de revelatie van vorig seizoen, kampte met ongemak dit jaar. Ook bij Nuyens kwam het er niet uit, wat eerdere jaren wel gebeuren. En Flecha was gewoon top. Hij leek een van de, mischien wel de sterkste, van P-R. Dat hij dan ongelukig valt waardoor alle kansen op winnen zijn verkeken is jammer. Als deze 3 speerpunten van de vlaamse ploeg wel alles mee hadden gehad, was iedereen tevreden. Als jij gewoon objectief kijkt naar wat deze 3 renners eerdere jaren hebben gepresteerd en je de ongemakken van dit jaar in acht neemt, weet je gewoon dat volgend jaar ze gewoon gaan meedoen.

Met deze ploeg is helemaal niets mee. Tot nu toe alleen ongemak gehad met Freire, Langeveld en Flecha maar dat komt volgend wel weer goed. Alleen in de waalse klassiekers zouden ze versterking mogen aantrekken, maar daar moet het budget dan voor zijn.

• repelsteeltje

ik ken Di Luca niet persoonlijk en ik ken zijn contractuele voorwaarden niet, dus ik weet niet hoe onzinnig dit is, maar het lijkt me qua name-dropping even gerechtvaardigd als jouw Contador.

Freire weg doen lijkt me trouwens zowat het onzinnigste wat Rabobank kan doen. Die man brengt zn geld zelfs op als ie maar 8 koersen rijdt op een jaar.

Rabobank heeft zich in ieder geval nog nooit echt op Italiaanse renners gefocust bij mijn weten, en dat is eigelijk jammer, gezien de grote hoeveelheid klasbakken die daar rond rijden. (zal wel marketinggedachte achter schuil gaan). Pozzato had dit jaar bijvoorbeeld ook zomaar een oranje shirt kunnen dragen. (al zullen die Russen wel flink met de roebels gezwaaid hebben).

• Stephan

Ze hebben een van de beste sprinters ter wereld, een van de beste klassements renners ter wereld, een van de beste renners over kasseien(Flecha) en een van de grootste talenten van de wereld(Gesink). Wat wil je dat ze nog meer doen?

Heb jij Quick-Step en Cervelo in de waalse klassiekers gezien? Heb jij Astana in de vlaamse en waalse klassiekers gezien?

De enige ploegen die wat toprenners betreft een nog bredere selectie hebben zijn Columbia en SaxoBank. Maar voor de rest is Rabobank een van de weinige ploegen die overal meedoen. Dat ze dit jaar veel tegenslag hebben betekent niet dat de hele selectie overhoop gegooid moet worden.

• Soigneur

Volledig en dan ook VOLLEDIG eens met Stephan.

Rabo heeft voor alle wedstrijden goede renners is de ploeg. Alleen in de Waalse klassiekers zouden ze wat versterking kunnen gebruiken. Deze versterking kan uiteraard ook van onderaf (lees: talenten, contiteam) komen maar dan zouden ze weer wat geduld moeten hebben.

• Wanny

Conclusie blijft. Ze hebben aardige renners maar geen winnaars. Maar dat is niets nieuws, dat is al zo'n beetje sinds het begin van de ploeg het geval.

• Stephan

Zowel Di Luca als Contador zijn onmogelijk om aan te trekken. Als ze dat zouden doen moeten ze een groot gedeelte van de selectie weg doen. En ja, dan krijg je weer gezeur over dat ze niet meedoen op andere fronten.