Ik denk dat er weinig zijn de het er niet mee eens zullen zijn dat Rabo te weinig kwaliteit heeft in de breedte want het komt op een paar renners aan die het moeten doen en daar zitten buitenom Freire eigenlijk ook nog geen afmakers tussen. Het is leuk dat ze zoveel Nederlanders willen maar dan ben ik ervoor om de beste Nederlanders te nemen en niet het B-garnituur want ze hebben veel Nederlanders maar dan is het wel jammer dat renners zoals Dekker, Kroon en Maaskant net niet bij Rabo rijden. Er zijn gewoon veel te veel Nederlandse renners die niks toevoegen. Leuk dat Tankink en Moerenhout en weet ik wie niet allemaal meesterknechten zijn maar bij veel andere teams kunnen de goede knechten zo af en toe ook een etappe winnen en zijn ze niet veel minder als de kopman als die niet in vorm is en hun wel. Daarnaast gaat het gerucht en of het waar is weet ik niet dat ze veel geld betalen bij Rabo voor B garnituur.
Ik zou zeggen dat Rabo moet zorgen dat ze de Nederlandse toppers en wat er net onder zit moeten hebben aangevuld met goede buitenlandse renners. Renners zoals Gesink, Langeveld, Mollema, Boom, Posthuma en Clement misschien ook nog wel zijn echt goed. Daarnaast kan je gerust nog eens een renner als Moerenhout of een Tankink erbij hebben maar dan houdt het echt wel op.
Teams die het in de klassiekers goed doen hebben in de finale allemaal minimaal 2 a 3 renners rondrijden. Dit is bij Rabo gewoon niet het geval misschien wat pech door blessures maar het is ook gewoon zwakte in de breedte. Zo'n renner als Chavanel bij Quick-Step was voor Rabo ook ideaal erbij geweest of een Devolder. Maar zo zijn er nog wel 10 renners te bedenken.
Daarnaast moeten ze zich bij Rabo misschien afvragen of Menchov niet te weinig brengt. Als je ziet dat Schleck zowel in de tour presteert als in de voorjaarsklassiekers dan is zijn rendement een behoorlijk stukje hoger dan dat van Menchov.
Mijn voorkeur zou het ook hebben om een jonge renner als Kreuziger aan te trekken en Menchov af te stoten. Kreuziger en Gesink voor de rondes en zeker 1 a 2 versterkingen voor het klassieker werk. Een renner als een Devolder zou ideaal zijn maar ook een Rodriquez omdat die in de rondes ook nog wat voor de kopmannen kunnen betekenen want dat wordt anders ook weer een probleem want Tankink en Moerenhout en consorten kunnen zulke goede meesterknechten zijn maar na de eerste kilometers op een berg zijn die weg en heb je er niks meer aan.