Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"Dekker ook klant in Matschiner"

• anton - Droomteam

Ja dat klopt ik heb afgelopen jaar diverse operatie,s gehad o.a aan mijn rug .

In dec 2008 een neurostimulator geplaats en in januari de batterijen hiervan geplaats . Ben nu aan de betere hand en ben nu aan de conditie aan het werken bij Medifit . kom deze zomer ook wel weer aan het fietsen sinds 5 jaar geleden . dus alles ziet er beter uit Anton -droomteam

• De Kaasploeg

Inderdaad Raleigh, zo cynisch is het inderdaad. Maar ik zie jou ook niet met 100% overtuiging neerpennen dat jij je teelballen eronder durft te verwedden dat hij clean is.

Let wel: ik zeg niet dat Dekker doping gebruikt, ik zeg alleen dat hij serieuze imagoschade heeft opgelopen. Zelfs zo erg, dat ik - en hier mag je het prikarchief gerust op napluizen - die altijd pas oordeel over mensen als met zekerheid is bewezen dat ze gebruikt hebben, mijn handen niet in het vuur steek voor Thomas Dekker.

Bij die formulering laat ik het, en sluit me aan bij Bas en Gerd. Ik hoop dat het onwaar is.

• diravi

Goed zo, succes.

• Andere Peter

Die overtuiging heb ik nooit gehad, Leon. Ik wijs er wel op dat de link Rabo-Wenen verzonnen ZOU KUNNEN ZIJN. Er is nooit meer geweest dan 1 onbekende en onbevestigde bron die riep dat er een lijstje was. Mijn standpunt is dat ik ieders onschuld verdedig zolang er geen controleerbare feiten ten laste worden gelegd. Dat moment is (hier moet je onderscheid maken tussen bv Kohl en Rabo's!) (nog?) niet aan de orde.

Er zal best wat zijn. Zeker is er een bloedbank. Zeker is een bloedbank in een land met ruime wetgeving interessant voor sporters die over de grens heen willen gaan.

Ik wijs er vanaf dag 1 op, dat je pas een individu kunt beschuldigen als er meer is dan zoiets als: ‘een krant meldt dat een persbureau meldt dat een blaadje meldt dat ergens op internet heeft gestaan dat anonieme bron meldt dat een onbekend iemand beweert dat er een lijst is gezien waarop de namen staan van…. enz’. Toegegeven, ik maak er zo een karikatuur van, maar dat is in wezen wel wat er gebeurt. Er wordt nogal at op los geassocieerd, hoor, een gerucht is zo in de wereld en door de vele complotliefhebbers blijft het dan ook in de wereld. Hoe krijg je Pandora ooit weer in de doos? Dat kan dus niet: het blijft rondzwerven.

Maar dit blijft allemaal (vooralsnog) zo ver van het begin van bewijsvoering. Heus: zelfs als je een bewakingscamera hebt uit 2005 met beeld van Boogerd die in Wenen is, dan nog is dat geen bewijs. Dan heeft Boogerd wat uit te leggen, maar zelfs dat is vermoedelijk nog geen zaak. Denk aan de zaak Schleck-Fuentes. En helemaal niets wijst dat er zoiets is, een camerabeeld, een betaling, een lijstje, een levering, een meting, niets van dat al. Dat zijn de feiten. Vooralsnog.

• Hans

We hoeven niet het hele verhaal Dekker weer uit de doeken te doen, maar vast staat dat daar zeker wat ‘mist’ rondom hem hangt. Heb pas Marije Randewijk van de Volkskrant gesproken (die dat artikel over Thomas Dekker bracht) en zij staat voor de volle 100% hier nog steeds achter. Er zijn gewoon variabele bloedwaardes geweest, die zouden kunnen duiden op doping. Rabobank durfde niet meer achter de renner te gaan staan en de breuk was daar.

Er is ook zeker een link met Boogerd (die weer heel misschien iets te maken heeft met D) en misschien Kohl, maar dat is allemaal pure speculatie.

Is het mogelijk dat hij bij een bloedbank terecht gekomen is? Ja zeker, het zou altijd kunnen. Maar ook uit dit artikel komt niets naar voren wat ook maar in de buurt van ‘bewijs’ komt.

Kortom, we weten nog altijd niet meer dan gisteren :-)

• Boogerdfan

ik zat het bericht op focus te zoeken, maar ik kom dus alleen dit tegen:

http://www.focus.de/sport/doping/doping-vorwuerfe_aid_233594.html

dat is een oud bericht van Januari, die dan weer dit bericht als bron noemt:

http://tour.ard.de/tour2008/tdf/fahrer/portraet/menchov20080615.htm

Opvallend dat er geen nieuwer bericht op focus te vinden is….

Thomas Dekker wordt hier helemaal niet genoemd. Messchien vondt het een duitse journalist het wel leuk dit te lanceren tijdens de AGR ?

• anti-dope

geen verassing, er is geen enkele andere reden waarom Rabo anders Dekker gratis naar de concurrent laat gaan

• Jansen

Boogerd en Simon Vroemen waren mij bekend, plus een schaatser die in SaltLake erg hard reed, Dekker is nieuw voor mij.

• Den Stoemperd

Dit zou mij helemaal niets verbazen.. gezien zijn schommelde bloedwaarde's van toen hij bij rabo reed en zijn presteren nu..

1 en 1 = nog altijd 2

• JW

Evans is ook nieuw voor me, die naam kwam ik hier tegen. Natuurlijk is de link voor insiders volstrekt duidelijk: Wenen - Kohl - Lotto - Evans - Dekker (en waar rook is is vuur, en 1+1 is inderdaad 2, dus duidelijke bewijzen genoeg !).

Alles is mogelijk, ook dat Raborenners in een dopingrel verzeild zouden raken (dat heeft Rasmussen zelfs bewezen).

Het merkwaardige aan het bericht is tot nu toe:

> iedereen die het meldt verwijst naar Focus, terwijl je bij Focus vergeefs speurt naar duidelijke berichtgeving op dit punt; Dat wekt voorlopig de schijn van een vals gerucht.

>> met name Duitse en Belgische nieuwsbronnen nemen het bericht grif over. (typ op Google maar es Focus + Dekker…). Vandaag.be, de Standaard, HLN, GvA, Sporza.be, allemaal melden ze het zelfde bericht. Terwijl ik het bij b.v. Telesport, NU nl etc. nog niet ben tegen gekomen. Hebben die redakties eerst ook es bij Focus gekeken, en het daarom niet geplaatst ?

Dat zou toch het eerste zijn wat van een sportredactie zou mogen worden verwacht ?