Jongens jullie vergeten het belangrijkste.
Gesink is nu negende! Kom op! Nog 1 positief gevalletje en onze beul heeft een Olympisch diploma!!! Laten we het hopen!
Of naja, hopen… hopen doe je op de wc.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsNu het definitief is….
Vraag ik mij toch af hoe zo'n man met een schoon geweten durft rond te rijden in het peleton al die maanden na de OS.
Je weet dat je de boel hebt lopen flessen en dan toch meedoen met het spelletje.
Het moeten toch gewetenloze figuren zijn die pakhazen.
Ik vond het prachtig toen “de oude krijger” de muur van Huy opkwam.
Als ik er nu aan terug denk word ik toch een beetje misselijk.
schijtbericht dit.
einde carriere Rebellin. weer een groot renner die aan het einde van een prachtige wielerloopbaan op deze manier uit het wereldje dondert!
de renner zal absoluut z'n aandeel hebben, maar dit mag toch niet gebeuren. als een renner het fysiek niet meer aankan, neem dan geen gekke risico's meer en laat zo'n persoon rustig stoppen met wielrennen.
Een grote nederlaag voor het hele wielerwereldje lijkt me.
Bron: website HLN
Rebellin: Dit is een vergissing'
Het Italiaans Olympisch Comité heeft woensdag bevestigd dat Davide Rebellin positief heeft getest op cera in een nacontrole van het Internationaal Olympisch Comité. De de renner schreeuwt zijn onschuld uit.
'Ik weet niet wat er gebeurd is. Dit is vast en zeker een vergissing', reageert Rebellin in de Italiaanse krant La Stampa. ‘Het is onmogelijk dat ik positief testte’.
De Italiaanse renner zei nog dat hij ‘niets te verbergen had.’
De vrouw van Rebellin had eerder al in de Gazetta dello Sport laten weten dat de analyse van het B-staal is aangevraagd. ‘Davide heeft niets gedaan. We moeten nu vooral kalm blijven bij dit onwaarschijnlijk nieuws’, zei echtgenote Selina Martinello. ‘We zullen vechten tot alles is opgeklaard.’
Rebellin is één van de zes olympische sporters die na nieuw onderzoek van de dopingmonsters door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn betrapt op het gebruik van cera. Wie de andere dopingzondaars zijn, is voorlopig nog niet bekend. Volgens verschillende bronnen is er ook een olympische kampioen betrokken.
Rebellin kreeg voor zijn zilveren medaille van het CONI een premie van 75.000 euro. Als hij veroordeeld wordt, zal het CONI die terugeisen. De renner riskeert naast een sportieve sanctie ook een gerechtelijke vervolging voor inbreuken op de Italiaanse antidopingwetgeving.
De 37-jarige Rebellin won op de Spelen in Peking zilver in de wegrit. Vorige week woensdag was hij nog voor de derde maal de beste in de Waalse Pijl, zondag finishte hij als derde in Luik-Bastenaken-Luik. Sinds dit seizoen rijdt Rebellin voor het Team Serramenti PVC Diquigiovanni, de vorige zeven seizoenen reed hij voor het door dopingschandalen gestopte Gerolsteiner. Twee van zijn ploegmaats bij Gerolsteiner, de Duitser Stefan Schumacher en de Oostenrijker Bernhard Kohl, werden tijdens de Tour de France 2008 ook al betrapt op het gebruik van cera.
De manier waarop Rebellin vorige week naar de zege in de Waalse Pijl sprintte, was zonder meer indrukwekkend. Hij won eerder dit seizoen ook al de derde en vierde etappe in de Ruta del Sol. Verder was hij in het verleden ook de beste in wedstrijden als de Amstel Gold Race, Luik-Bastenaken-Luik, de Clasica San Sebastian, het Kampioenschap van Zürich, Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico.
Tsja, of een renner nou onschuldig is of schuldig de reactie is in 95% van de gevallen altijd hetzelfde..
Toch maar eerst de contra-expertise afwachten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?